Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilke Remote program skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

har endelig tatt meg tid til å bygge en server, og trenger å styre denne over nettet.

den må kunne styres etter en resetting/treømbrudd og lignende uten at jeg trenger å koble inn skjerm, tastatur og mus.

for øyeblikket bruker den 11Mbps trådløst men får også støtte for 100mbps etterhvert som jeg orker å ligge opp kabel.

noen som har noen forslag? er PCanywhere brukbart? noen bedre?

edit: bruker WinXP pro/corp og skal ikke skifte med det første:)

Endret av capy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk windows sin innebygde Remote Desktop. Den er den raskeste jeg har testet. Den bruker også minst båndbredde. Og det beste av alt; du slepper å installere noe!

Har testet: Remote Administrator, diverse utgaver av VNC, Pcanywhere.

Jeg bruker det til det samme som du skal bruke det til og er svært fornøyd. Det fungere og å kjøre det over en middels adsl linje hvis behovet skulle vær der.

Lenke til kommentar

Bruker personlig "Remotely Anywhere". RA bruker web grensesnitt, og trenger ingen client for å brukes. Ergo: Jeg kan dra til Australia i morgen, og gå rett inn på PC'en så langt jeg har internett.

Fungerer fint på nettverk og, men kan bli litt slitsomt med tanke på innlogging etc.

Kan sette opp en SSL tilkobling som gjør det mye tryggere i tillegg.

Spørsmålet er om du skal bruke dette KUN internt, eller om du vil ha muligheten til å accessere PC'en eksternt og. Vil personlig anbefale noe annet hvis du KUN skal bruke det til internt.

-z00l-

Lenke til kommentar
Spørsmålet er om du skal bruke dette KUN internt, eller om du vil ha muligheten til å accessere PC'en eksternt og. Vil personlig anbefale noe annet hvis du KUN skal bruke det til internt.

jeg skal kun bruke det internt. pcen skal ut i "boden" mens jeg skal kunne sitte på stuepcen å styre den.

Lenke til kommentar

...slenger meg på halleluja-koret for Remote Desktop, ingen over ingen ved siden... :) Har prøvd såpass mange forskjellige løsninger at jeg føler meg kvalifisert til å uttale meg.

Har brukt det helt siden det het Terminal Services på Win2000 Server, og jeg tror nesten det må være den tingen MS har lagd som jeg liker best.... :D:D:D

Endret av N_R
Lenke til kommentar

om noen skulle ha noen formening om hvordan jeg skal klare å få det trådløse nettet opp å gå uten at jeg logger meg på først, altså ved oppstart i "velg bruker"-modus, så er det bare å komme med det. det kan nesten se ut som at jeg må gi opp brukernavn og passord for å få dette til (maskinen vil da gå rett in i windows uten å vise "logge på som..".

Lenke til kommentar

Jeg bruker Beyond Remote.

Dette programmet starter før "winlogon" og jeg kan dermed koble meg på fra klienten og logge på serveren. Vet ikke om det samme er tilfelle med remote desktop.

Beyond Remote fungerer forresten også på w2k (som jeg bruker på både server og workstation) og klienten kan også brukes mot XP Remote Desktop.

Lenke til kommentar

bare en bakdel med remote desktop, og det er at den kobler ut alt som har med direct-x og overlay å gjøre.

det dumme er at det forblir utkoblet til noen logger på maskinen lokalt igjen.

har du f.eks. tv-kort på den maskinen du fjernstyrer vil dette da slutte å virke helt til noen logger på lokalt igjen.

(unntaket er om du har et tv.kort som har hardware encoding).

personlig bruker jeg dameware mini remote control.

djevelsk bra program som installerer og aktiverer fjernstyring om det ikke er aktivert/installert på maskinen fra før, og endatil kan fjerne den igjen automatisk når du kobler fra.

Lenke til kommentar

problemet er (tror jeg) at netverkstilkoblingen ikke startes før noen er koblet på og inne i windows. mstsc funker fint det, men jeg må bare finne en måte å starte "servicen" til nettverkstilkoblingen før noen logges på, slik at jeg kan koble til med mstsc. men som sakt, så er det dette nytt for meg, så mulig jeg tar feil.

gjelder SMC trådløst nettverkskort.

Endret av capy
Lenke til kommentar
Har brukt det helt siden det het Terminal Services på Win2000 Server, og jeg tror nesten det må være den tingen MS har lagd som jeg liker best.... :D:D:D

Hehe, da burde kanskje varsellampene lyse og fortelle deg at det ikke er noen MS-løsning :p

Remote desktop som følger med WinXP er nemlig basert på Citrix.

Lenke til kommentar

Trikset er å bruke TweakUI (del av Microsoft Powertoys for XP) eller lignende til å sette opp automatisk innlogging, da vill det trådløsenettet funke og du kan logge på maskinen. Finnes sikkert bedre løsninger, men denne er i det minste veldig enkel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...