xSotte Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Var inne hos Elprice for å kjøpe bærbar pc. Vi oppga at den skulle brukes primært til spilling ellers surfing. Vi fikk da et tilbud på en Acer maskin med Inte Pentium M 1.4 512MB RAM 60GB harddisk Windows Pro . Da jeg spurte selgeren fikk jeg oppgitt "først og fremst er IKKE en bærbar tillaget for å spilles på, men vent litt så skal jeg se". "Den maskinen har Ati Mobility Radeon 9700 64MB". Vi slo til maskinen og betalte 11 000 gjennom GE kapital. Senere den dagen da vi hatte hentet maskinen som gikk greit installerte vi Half-Life 2. Vi skulle da spille Counter Strike Source og da vi startet opp Source så gikk den med 800x640 i oppløsning. Maskinen hadde da 600ms latency. Da jeg bestemte meg for å sjekke hva som stod under enhetsbehendling så viste det seg at det var et innebygget Intel Extreme grafic 64MB kort. Noen dager senere altså i dag så gikk vi inn for å heve kjøpet. Selgeren sa da at det IKKE var forskjell på et Intel Extreme grafic kort med 64MB minne kontra et annet kort så lenge det har 64MB minne. Konklusjon: Selgeren har TYDELIG ikke peiling på hva han snakker om. Intel Extreme grafic kan ikke spille spill som CS Source o.l grafiske spill. Jeg og mange andre spiller CS Source flytende (<40FPS) med bærbare med grafikkort over 9600. Min kjører med 128MB og er et 9700 391 GPU 202 RAM. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hehe, slike kjeder har som regel aldri kompetente selgere som kan faget sitt. Er en stund siden MHz var MHz og ram var ram Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Hehe, slike kjeder har som regel aldri kompetente selgere som kan faget sitt. Er en stund siden MHz var MHz og ram var ram Godt sagt. Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Haha, vel, fyren var vel på feil jorde for øyeblikket. Du fikk vel bytta ja??? Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Haha, vel, fyren var vel på feil jorde for øyeblikket. Du fikk vel bytta ja??? selfølgelig. Se denne tråden for den nye maskinen. Lenke til kommentar
capy Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 de går vel på provisjon eller noe da:) Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 de går vel på provisjon eller noe da:) tipper det ja Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Studerer litt markedsføring, og undersøkelser viser at 75% av selgere generelt ikke har inngående kunnskaper om produktene de selger. Skremmende. Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Studerer litt markedsføring, og undersøkelser viser at 75% av selgere generelt ikke har inngående kunnskaper om produktene de selger. Skremmende. Japp. De kan faget sitt - De er selgere - Deres oppgave er å selge ting til deg og tjene penger. Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) "Vi slo til maskinen og betalte 11 000" Off topic - sry. Endret 8. april 2005 av Jarek Lenke til kommentar
capy Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) grave opp en gammel tråd for å komme med OT.. trist:) Endret 8. april 2005 av capy Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 grave opp en gammel tråd for å komme med OT.. trist:) Skjønner ikke helt poenget ditt når du sier at han drar opp en gammel tråd? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 gammel er snakk om noen år Lenke til kommentar
torerr Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Men hva forventet du når de gikk til en slik butikk? Mange El kjeder osv ansetter folk på deltid / studenter og lignende, de er nemlig billig å lønne. De gir dårlig eller ingen opplæringen i et marked som kommer hele tiden med nye produkter. Så, generellt vil jeg si at selgeren ikke kan hjelpe deg med alt for mye, og du bør gjøre en del forarbeid selv. Men det kan jo hende at du møter på en meget dyktig person også, men ikke forvent det. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Er vel ikke så rart igrunn, da de neppe trenger noen utdanning for å stå der. Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Sjeldent å se bilmekanikere som jobber som selgere i hos en bilforhandler også da... ting er så komplisert i dag at man må ha sine "fagområder", selgere skal selge, mekanikere skal skru, men selfølgelig kan man forvente et vist nivå av kunnskap hos de som selger også, men ikke forvent en utømmelig brønn av visdom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå