Airborne Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hey jeg vil gjærne vite hva dere synes om siden min, ikke helt ferdig. men så langt: Hjemmeside har spurt mye om hjelp her i forumet tidligere og har fått mye hjelp (takker veldig mye). nå driver jeg med min endelige side som vil stå oppe en stund. (ps: små justeringer i stilark og kode enda) Og en venn av meg eller mange jeg kjenner har spurt om det samme: "hvorfor er det ikke det designet vi stemte på til en tid tilbake?" -Det designet var kode basert på frames og html, når jeg sier at det er gammeldags og css er nåtid. så sier de "hva så?" Derfor vil jeg gjærne at dere sier hvorfor? jeg har lest mange argumenter ved å bytte kode metode. noen er at det loader raskere og er mer ryddig kode. husker ikke mer. -Kristoffer Lenke til kommentar
resol Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Pent det der, helt greit liksom, digg header. er ikke helt sikker på om jeg likte den babyblue fargen du har brukt. ville kanskje gjort den en tanke mørkere. Og syns ikke helt om det du har gjort med linker, fikk en form for visited-feeling av dem. Og skriften i headern så ut som den hang i løselufta (nå mener jeg ikke fordi den faktisk er i et bilde av skyer og himmelen) men det ble liksom litt mye rom under den, så ville kanskje senka den litt. Ellers så så det jo som sagt helt greit ut. Endret 4. april 2005 av resol Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Har skrive et par artikler sjøl om ting som kanskje kan hjelpe http://www.herlig.net/arkiv/Webutvikling/ <= Dei tre øverste og den aller nederste, iallefall edit: Tenkte meir på den grunngivinga du skulle ha overfor venner Endret 4. april 2005 av arve87 Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 - Ser best ut hvis alle "boksene" i menyen er like brede, kanskje litt padding? - Litt mye blått, blir ensfarget - Fyll inn litt Lipsum, så får vi se hvordan teksten blir Lenke til kommentar
Airborne Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 - Ser best ut hvis alle "boksene" i menyen er like brede, kanskje litt padding?- Litt mye blått, blir ensfarget - Fyll inn litt Lipsum, så får vi se hvordan teksten blir Jeg prøvde meg litt å se på siden til lipsum. men skjønte det ikke i det hele tatt. lest siden før og. men skjønner det ikke. Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Lipsum er bare tulletekst du fyller på siden for å se hvordan siden blir med tekst...skjønner? Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum. Endret 4. april 2005 av <ingve> Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Var ganske fint dette her egentlig - De rammene rundt meny-innholdet ble litt for "trang", jeg syntes den satt altfor mye fast i teksten, ha litt space der. - Jeg syntes den endet litt for brått, ble litt skarpe kanter til høyre og venstre. Jeg vet ikke helt hvordan du kan gjøre noe med dem, men om de hadde blitt myket opp litt så hadde det sett bedre ut Lykke til videre! Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Har jeg sett den headeren der før? Lenke til kommentar
uranus Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg har ikke annet å si enn at jeg syns sida var fin å se på. Harmonisk hvis jeg tør si det. Få inn tekst, og stå på! Lenke til kommentar
Airborne Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Har jeg sett den headeren der før? den headeren har jeg mekket selv. brukte gradient i bakgrunn, brusha noen skyer. laga en måne/planet. og done Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Flott design, XHTML og CSS'en validerer og Mulig linkene i meny/sidebar er litt dårlig gjennomført. Når det gjelder frames, så det jo ikke ulovelig å bruke. Kan være fordel å bruke frames for folk som har sin side på online.no e.l. tjeneste som ikke har serverside script som lar deg dele opp sidene i meny, innhold osv for så å kunne inkludere dem i PHP eller SSI (ServerSide Include). Med frames kan du dele opp sidene for det og laste dem i hver sin frame f.eks Ulempen med frames er: - å gi direkte link til en side som er blitt lastet inn i en frame, blir vanskelig = umulig.. vel så lenge brukeren vet hvordan, men blir så mye mer "arbeid" enn nødvendig, mao... lite brukervennelig - utskrift av side kan gi trøbbel eller krever ekstra innsats av bruker å få til... - tekstlesere (lynx, links og nettlesere for handikappede) vil muligens slite mest her, og siden din vil også slite en del på mobile enheter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå