wil Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 hvor mange ISO filer trenger jeg for Installere Den nyeste versjonen av Debian. jeg er ikke helt sikker selv. det er derfor jeg spør. jeg tror debian er veldig bra hva synes dere om det. Og et Spørsmål Angående SUSE 8.0 Den nyeste Versjonen av Suse er jo ikke blitt lagt ut på internet som iso file, men på live eval cd jeg har hørt at man kan prøve den på en partisjon sammen med windows. da spør jeg selvfølgelig, om det går an å legge den på en egen Partisjon. Lenke til kommentar
oskar1 Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Will! Ingen mening å være frekk nå, men: Last ned en distro, prøv den eller gå å legg deg! Å slutt med det maset ditt. Kom gjerne med spørsmål anngående linux problemer når du har fått installert linux. Lenke til kommentar
Snask Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 debian kan du også installere over nett. Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Du trenger EN cd for å installere debian. Egentlig ikke det en gang. Resten drar du direkte fra nettet. ELLER du kan gå på en debian ftp og kjøre "ls" i iso katalogen for å se hvor mange cder det egentlig er. Hva jeg syns om debian? Mulig jeg gjør mange fanatikere sure nå, men jeg mener debian har et stort problem med grafisk setup. Svært mange får problemer med at X ikke virker default, eller ikke virker på en tilfredsstillende måte. Selv må jeg bare si at jeg har gitt opp Debian av den grunn, da jeg er lei av å fikkle med X. På den positive siden har man det utrolig bra pakke-systemet som debian bruker. Ingen over og ingen ved sidenav. Debian har også ryddige oppstarts script og den slags. Jeg vet ikke helt med grafiske konfigurasjons verktøy, men ville ikke satset på at det var alt for sterkt. Debian baserer seg vel mest på at du klarer å bruke en teksteditor og litt tid på finne ut av konfigurasjonsfilene selv. Forøverig var debian favoritt distroen min, men jeg har opplevd ganske mye krøll med det etter hvert. Kanskje er det fordi jeg gjør mange merkelige ting, men jeg vil nok foreslå en annen distro om du føler det som en "newbie". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå