Mattlakk Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hei, har laget en trampoline film.. Og tenkte jeg skulle brenne de på Verbatium DVD sånn så jeg kan se de på DvD spillere.. Noen som veit hvordan man gjør sånt? Dere sitter sikkert å ler:P men har aldri gjort sånt før og JA! har dvd brenner:P Lenke til kommentar
dapre Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Man kan aldri gi nok opplysninger.... Hva slags format er opptaket i ? DV ? HI8, VHSC, AVI, VHS, MPG......osv Har du et DVD authoring program ? Et program som kan lage menyer og brenne DVD'en ? Hvis ikke finnes det et utall av demoer der ute. Hvor lang er filmen ? Kanskje det holder med en cd (SVCD format) Hvor god kvalitet forventer du, eller skal du ha ? Mvh, Danny Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Filmtype: .wmv Den er på 29 mb! Har Nero BurningRoom.. Men står bare at jeg trenger en dvd + RW Lenke til kommentar
dapre Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Filmtype: .wmv Windows Media Video Regner med du vil ha den ferdige cd'en/DVD'en for avspilling på stue DVD'er ? Hvis ikke er det jo bare å brenne filmen inn på CD/DVD som vanlig data. En PC sluker ALT, en stue-DVD er MEGET kresen, og følger bare bestemte standarder. VCD, SVCD og DVD er 3 forskjellige standarder som krever et bestemt innhold. Den er på 29 mb! Da kan du legge den på en billig cd plate i VCD eller SVCD formatet. Men gjerne på en DVD hvis du absolutt ønsker det. Men for en sløsing med plass... Har Nero BurningRoom.. Så vidt jeg husker er det mulighet for VCD og SVCD brenning i vanlig utgave av Nero. Skal du brenne DVD, trenger du noen ekstra NERO filer. (extra betaling?) Det store poenget er at hvis du skal bruke CD/DVD i en stue-DVD, funker ikke WMV filen. Da må du gjøre filen om til MPG formatet som støttes av VCD/SVCD/DVD standarden. Skriv "WMV to MPG" i Altavista, og se om det finnes noen gratis programmer eller demoer som kan gjøre dette for det. Kan garantere at det finnes. Har du forresten prøvet Windows Movie Maker som ligger gratis i Wxp ? Kanskje det også kan lagre filen som MPG ??? Se og prøv. Mvh, Danny Lenke til kommentar
Jani2012 Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hvis du tilfeldigvis har (eller kan skaffe) Pinnacle studio 8 eller 9, så har det innebygget støtte til DVD Brenning... og det er VELDIG enkelt... Lenke til kommentar
janid1967 Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Hvis du tilfeldigvis har (eller kan skaffe) Pinnacle studio 8 eller 9, så har det innebygget støtte til DVD Brenning... og det er VELDIG enkelt... Jeg prøvde meg selv dette med min nyanskaffende Pinnacle studio 9 i går kveld, men uten hell. Jeg endte opp med å lage mpeg filer og brenne på CD-RW. Denne kan avspilles på PC i Windows Media Player osv. men ikke i stue-DVD. Jeg begynte å lese her i dette forumet først i dag, så jeg har i det minste funnet ut at jeg må ha spesielle DVD-CD'er. Er ikke det riktig? Men, når jeg i går kveld skulle lage filmen av det ferdige prosjektet i Pinnacle og valgte å lage DVD, kunne jeg ikke velge at jeg skulle kompilere og brenne til CD'en samtidig. I dropdown meny for valg av brenner, forsvant valget når jeg valgte å lage DVD. Betyr det at jeg ikke har brenneprogram som kan lage DVD. Ligger ikke dette i selve Pinnacle studio da? Gidder du å forklare kort hvordan man lager en DVD til stuebruk vha Pinnacle studio 9? mvh Jan Inge Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Her er en hvordan guide og her er en liste over nyttige verktøy Lenke til kommentar
dapre Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Jeg begynte å lese her i dette forumet først i dag, så jeg har i det minste funnet ut at jeg må ha spesielle DVD-CD'er. Er ikke det riktig? Nei. Hvis du vil bruke cd'er for bruk i stue-DVD, bruker du bare vanlige cd'er. Men du kan ikke brenne dem som om de skulle vært DVD'er. Du må brenne dem i et format som kalle VCD eller SVCD. VCD skal være lik i kvalitet som standard VHS opptak, SVCD noe bedre. Har du en vanlig analog tv, og ikke er helt opphengt i perfekt kvalitet, kan du med tiden lage noe som er kvalitetsmessig mellom VCD og SVCD på DVD som er veldig bra og tar opp liten plass. Mvh, Dapre Lenke til kommentar
dapre Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Jeg begynte å lese her i dette forumet først i dag, så jeg har i det minste funnet ut at jeg må ha spesielle DVD-CD'er. Er ikke det riktig? Ser at jeg kan ha missforstått deg litt. Beklager i så fall. Skal du brenne filmmateriale på en DVD for bruk i en stue-DVD, trenger du spesielle "cd" plater - ja. Du må kjøpe spesielle DVD plater. De er litt dyrere en tradisjonelle cd plater, men ikke mye, og faller stadig i pris. Husk at det finnes to standarder av DVD plater. Pluss (DVD+) formatet og Minus (DVD-) formatet. Sjekk hva stue-DVD spilleren din støtter. Kanskje støtter den begge. PC'en er altetende. Mvh, Dapre Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Skaff deg Encore Dvd Ja, for det er et billig alternativ :!: også så lett å bruke for en som ikke har mye erfaring med slikt fra før av (ironi i lange baner). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå