Razul Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 I en FORM har jeg en liste som er definert slik: <select name="user" size="10" multiple> <option value=1>Punkt 1</option> <option value=2>Punkt 2</option> <option value=3>Punkt 3</option> </select> Den er laga slik at man skal kunne velge flere punkt i lista. Når man velger flere punkt og sender disse vil det bli posta på formen: skjema.php?user=1&user=2&user=3 Jeg lurer da på hvordan jeg skal få lest ut alle valgene. I ASP er jo dette enkelt, fordi man får inn user-verdiene som et array. Men i PHP får jeg bare den siste verdien når jeg kaller $HTTP_GET_VARS["user"]. Jeg har også prøvd å kalle opp med indeks ($HTTP_GET_VARS[1]), men det funker heller ikke. Er det noen som kan hjelpe meg med dette. Skulle gjerne hatt det slik som i ASP, for det er veldig enkelt å bruke, og passer bra til den oppgava jeg skal bruke det til. På forhånd takk :smile: Lenke til kommentar
christt Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Hei, det er faktisk meget enkelt: du må bare navngi select boksen din slik: user[] Code: <select name="user[]" size="10" multiple> <option value=1>Punkt 1</option> <option value=2>Punkt 2</option> <option value=3>Punkt 3</option> </select> da vil den bli håndtert som et array, og du får lest ut alle verdiene. Bruk f.eks for å hente ut verdiene fra arrayet: Code: foreach ($user as $u) echo $u ."<br>"; [ Denne Melding var redigert av: christt på 2002-07-03 12:39 ] Lenke til kommentar
Razul Skrevet 4. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2002 Det var ikke værre, nei :smile: Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå