Dragon Hunter Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg leste at et år var 50% av alle som ble henrettet i Texas uskyldige, noe som beviser at bondeknøler ikke bør bli pollitikkere og at dødsstraff er galt. Selv er jeg i mot dødsstraff (var mer eller mindre for tidligere), med visse unntakt, som f.eks Saddam Hussein. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 At du har lest et eller annet et eller annet sted beviser strengt tatt ingen ting. Jeg er forøvrig mot dødsstraff fordi den ikke kan omgjøres, og det kan ikke gies oppreisning i ettertid dersom man finner ut en feil ble gjort. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg er mot av samme grunn som JBlack. Dessuten mener jeg at man ikke er stort bedre om man dømmer noen til døden heller. Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Du kan ikke være for når Saddam skal bli drept å mot når en annen.. Da er du for Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Du kan ikke være for når Saddam skal bli drept å mot når en annen.. Da er du for Nei, jeg er ikke for. Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) jeg syntes tortur er et bedre valg. hvis man kan bevise at en person har drept en eller flere mennesker med fult overlegg er toutur greit. 30år med 140w til ballene er en god straff for sånne edit: men kan man bevise at en drapsmann er en drapsmann er jeg ikke mot dødsstraff Endret 4. april 2005 av Aurgjelme Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Jeg er igrunn enig med Britney i denne saken (som i de fleste politiske saker) Endret 4. april 2005 av Langbein Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg er mot av samme grunn som JBlack. Dessuten mener jeg at man ikke er stort bedre om man dømmer noen til døden heller. What he said. ^^ Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 I krigstid er jeg for dødsstraff for grovt landsforræderi. Ellers så er det en fristende tanke å grille Viggo Kristiansen og likesinnede, men dødsstraff er jeg prinsippielt imot av samme grunner som JBlack nevner. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg er også imot dødsstraff av samme grunn som JBlack. Jeg mener derimot ikke som sluffy, at man ikke er noe bedre om man dømmer en person til døden: Den dødsdømte er selv skyldig i handlingen(e) vedkommende har gjort, og har derfor brakt det på seg selv. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg er FOR dødstraff. For grove drapsmenn og voldtektsmenn, er dødstraff den eneste rettferdige straffen. Slike mennesker fortjener ikke å leve, i så godt som alle tilfeller. Skulle det være tvil om man dømmer rett person, er dødstraff kanskje ikke tingen. Men om man er 100 % sikre, så er det bare å sette i gang. Tar man feil, vil Gud redde sjelene deres. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Men om man er 100 % sikre, så er det bare å sette i gang. Tar man feil, vil Gud redde sjelene deres. Nå får du bestemme deg da, enten er man 100% sikre eller så er man ikke. Men du måtte legge inn et forbehold alikevel? Kanskje fordi det er vanskeligere å være helt sikker i en rettsak enn man skulle tro. Tenk på uskyldig dømte som har blitt renvasket 10-20 år senere. Det pisset om at Gud skal redde sjelene deres er forøvrig noe av det dummeste jeg hørt. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Dødsstraff er ingen straff. Det er hevn. Hevn hører ingensteds hjemme i en rettsstat. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg er FOR dødstraff. For grove drapsmenn og voldtektsmenn, er dødstraff den eneste rettferdige straffen. Slike mennesker fortjener ikke å leve, i så godt som alle tilfeller. Amrikanske soldater som har voldtatt i utlandet er du selvfølgelig for skal bli henrettet? Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg er for dødsstraff så lenge man vet 100% sikkert at vedkommende har begått den aktuelle forbrytelsen. Lenke til kommentar
CheGuevara Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 jeg er i mot dødstraff, av samme grunner som Jblack! mabn kan ikke engang si unnskyld til vedkommne om han/hun er feil dømt! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg er FOR dødstraff. For grove drapsmenn og voldtektsmenn, er dødstraff den eneste rettferdige straffen. Slike mennesker fortjener ikke å leve, i så godt som alle tilfeller. Amrikanske soldater som har voldtatt i utlandet er du selvfølgelig for skal bli henrettet? Det spørs jo helt på omstendighetene, men i utgangspunktet er det å bli voldtatt av en soldat like ille som å bli voldtatt av en sivil. Tørr jeg minne om at røde-gardistene som invanderte tyskland etter WWII, var temmelig glad i å voldta, og ødela tusner av liv? Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Det spørs jo helt på omstendighetene, men i utgangspunktet er det å bli voldtatt av en soldat like ille som å bli voldtatt av en sivil. Omstendighetene? I utgangspunktet? Tørr jeg minne om at røde-gardistene som invanderte tyskland etter WWII, var temmelig glad i å voldta, og ødela tusner av liv?Hva har det med saken å gjøre? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hva har det med saken å gjøre? At det kun ble fokusert på amerikanske soldater. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Dødsstraff er ingen straff. Det er hevn. Hevn hører ingensteds hjemme i en rettsstat. Kunne ikke blitt sagt bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå