Eyriq Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg fikk min helt nye Nokia 3230 på fredag. En ok telefon, som ser ut til å dekke alle mine behov. Men, i løpet av gårsdag og i dag har det oppstått en del problemer. Om jeg ikke har på tastelås, så dukker det opp 2-tall på displayet med ujevne mellomrom. (Nei, det er ingen som faktisk trykker på telefonen) Er tastelåsen på så ser det ut som noen trykker på telefonen, men heller ikke nå er det noen som faktisk gjør dette. En samtale blir fort avbrutt fra min side av noe som høres ut som vedvarende piping. En smule frustrerende på en flett ny telefon. Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Det er ikke noe problem. Du kan lett få reparert telefonen din gratis i følge forbrukerkjøpsloven. Har hørt at det er utrolig mange feil på denne telefonen. Synd. skulle tro Nokia hadde lært nå. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Det er ikke noe problem. Du kan lett få reparert telefonen din gratis i følge forbrukerkjøpsloven. Har hørt at det er utrolig mange feil på denne telefonen. Synd. skulle tro Nokia hadde lært nå. .. Gå ned til forhandleren der du kjøpte den, og få dem til og fikse den! Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Vil anbefale alle å vente en måned eller to (eller avstå helt) med å kjøpe Nokietelefoner når de blir sluppet på markedet. Er alltid masse programvarefeil, spesielt på de billigere modellene, som f.eks 3-serien vi her diskuterer. Lenke til kommentar
Eyriq Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Det er ikke noe problem. Du kan lett få reparert telefonen din gratis i følge forbrukerkjøpsloven. Har hørt at det er utrolig mange feil på denne telefonen. Synd. skulle tro Nokia hadde lært nå. .. Gå ned til forhandleren der du kjøpte den, og få dem til og fikse den! Gå ned til forhandleren der du kjøpte den, og få dem til og fikse den I og med at dette er en helt ny mobil, fikk problemer med den umiddelbart, så ansees det som død ved ankomst, og da har du krav på en ny mobil. Dette er noe som faktisk oftere er lett å få igjennom, siden leverandøren får reklamert til Nokia.. Men det er kanskje ikke så lurt å kjøpe en fersk Nokia nei. Bare jeg som håpte at de faktisk hadde lært noe etterhvert. Er en smule irriterende at de lar brukerene utføre testprosessen av produktene, og ikke venter den måneden det vil ta å luke bort barnesykdommer selv. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Det er mulig å update software selv? Men hvordan gjør jeg f.eks dette? Må jeg ha datakabel? Hvor fikker jeg sw da? Lenke til kommentar
genser Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Det er mulig å update software selv? Men hvordan gjør jeg f.eks dette? Må jeg ha datakabel? Hvor fikker jeg sw da? Nei. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Det er ikke noe problem. Du kan lett få reparert telefonen din gratis i følge forbrukerkjøpsloven. Har hørt at det er utrolig mange feil på denne telefonen. Synd. skulle tro Nokia hadde lært nå. .. Gå ned til forhandleren der du kjøpte den, og få dem til og fikse den! Gå ned til forhandleren der du kjøpte den, og få dem til og fikse den I og med at dette er en helt ny mobil, fikk problemer med den umiddelbart, så ansees det som død ved ankomst, og da har du krav på en ny mobil. Dette er noe som faktisk oftere er lett å få igjennom, siden leverandøren får reklamert til Nokia.. Men det er kanskje ikke så lurt å kjøpe en fersk Nokia nei. Bare jeg som håpte at de faktisk hadde lært noe etterhvert. Er en smule irriterende at de lar brukerene utføre testprosessen av produktene, og ikke venter den måneden det vil ta å luke bort barnesykdommer selv. nå ja. Nokia har doa tid på 48 timer, så den tiden er jo ute når vi ca 4-5 dager unna kjøpsdato Lenke til kommentar
Eyriq Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 nå ja. Nokia har doa tid på 48 timer, så den tiden er jo ute når vi ca 4-5 dager unna kjøpsdato Jeg fikk telefonen fredagen, og rapporterer det mandag.. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Koster det mye å oppdatere sw da? ca pris. 500 eller? Lenke til kommentar
genser Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Koster det mye å oppdatere sw da? ca pris. 500 eller? Helt gratis, så lenge mobilen ikke er eldre enn 5 (2 i følge produsentene) år gammel, da dette går på reklamasjonsretten. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 I og med at dette er en helt ny mobil, fikk problemer med den umiddelbart, så ansees det som død ved ankomst, og da har du krav på en ny mobil. Dette er noe som faktisk oftere er lett å få igjennom, siden leverandøren får reklamert til Nokia.. Som Christian86 påpeker er DOA-grensen overskredet. Nokia har nemlig satt en latterlig kort grense på 2 dager. Men det er kanskje ikke så lurt å kjøpe en fersk Nokia nei. Bare jeg som håpte at de faktisk hadde lært noe etterhvert. Er en smule irriterende at de lar brukerene utføre testprosessen av produktene, og ikke venter den måneden det vil ta å luke bort barnesykdommer selv. For rettferdighetens skyld kan vi jo også påpeke at dett ikke bare gjelder nokia. Hele 65-serien til siemens måtte jo inn for å få ny programvare, samme gjaldt sony ericsson k700i og s700i. Men i Nokias tilfelle gjelder jo dette samtlige telefoner de slipper på markedet. Latterlig mye SW feil med Nokiatelefoner. Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Vil anbefale alle å vente en måned eller to (eller avstå helt) med å kjøpe Nokietelefoner når de blir sluppet på markedet. Er alltid masse programvarefeil, spesielt på de billigere modellene, som f.eks 3-serien vi her diskuterer. Litt off-topic: Kjøpte Nokia 6630 da det første partiet med dem kom til Lefdal. Ingen feil i sw`en der. Bra jobba av Nokia å slippe den første sw`en så og si uten feil. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Vil anbefale alle å vente en måned eller to (eller avstå helt) med å kjøpe Nokietelefoner når de blir sluppet på markedet. Er alltid masse programvarefeil, spesielt på de billigere modellene, som f.eks 3-serien vi her diskuterer. Litt off-topic: Kjøpte Nokia 6630 da det første partiet med dem kom til Lefdal. Ingen feil i sw`en der. Bra jobba av Nokia å slippe den første sw`en så og si uten feil. Som sagt er programvarefeil spesielt et problem på rimeligere modeller. På toppmodellene til Nokia har vi sjeldent reklamasjoner. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Vil anbefale alle å vente en måned eller to (eller avstå helt) med å kjøpe Nokietelefoner når de blir sluppet på markedet. Er alltid masse programvarefeil, spesielt på de billigere modellene, som f.eks 3-serien vi her diskuterer. Vil legge til at dette gjerne gjelder alle former for mobilprodusenter. Siemens hadde trøbbel med sine i 65-serien, sony med K700 og K500, og samsung sleit litt med d500 til å begynne med. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Vil anbefale alle å vente en måned eller to (eller avstå helt) med å kjøpe Nokietelefoner når de blir sluppet på markedet. Er alltid masse programvarefeil, spesielt på de billigere modellene, som f.eks 3-serien vi her diskuterer. Vil legge til at dette gjerne gjelder alle former for mobilprodusenter. Siemens hadde trøbbel med sine i 65-serien, sony med K700 og K500, og samsung sleit litt med d500 til å begynne med. Ja, som jeg nevnte tre poster over din For rettferdighetens skyld kan vi jo også påpeke at dett ikke bare gjelder nokia. Hele 65-serien til siemens måtte jo inn for å få ny programvare, samme gjaldt sony ericsson k700i og s700i.Men i Nokias tilfelle gjelder jo dette samtlige telefoner de slipper på markedet. Latterlig mye SW feil med Nokiatelefoner. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) Vil anbefale alle å vente en måned eller to (eller avstå helt) med å kjøpe Nokietelefoner når de blir sluppet på markedet.Er alltid masse programvarefeil, spesielt på de billigere modellene, som f.eks 3-serien vi her diskuterer. Det der er bare tøv. Familien vår har eid rundt 15 Nokia telefoner (flesteparten "billig-telefoner"), hvorav omtrent alle har blitt kjøpt med første firmware. Har ALDRI opplevd noen som helst problemer med NOEN av telefonene. Verken software eller hardware. Å anbefale å vente på å kjøpe Nokia på et slikt grunnlag blir bare teit. Kan nevne i sammeligning at 0 av 15 (ca) Nokia-telefoner har vært på verksted, mens 2 av 3 SE har vært på verksted (det betyr ikke at SE er dårlig). Endret 6. april 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Vil anbefale alle å vente en måned eller to (eller avstå helt) med å kjøpe Nokietelefoner når de blir sluppet på markedet.Er alltid masse programvarefeil, spesielt på de billigere modellene, som f.eks 3-serien vi her diskuterer. Det der er bare tøv. Familien vår har eid rundt 15 Nokia telefoner (flesteparten "billig-telefoner"), hvorav omtrent alle har blitt kjøpt med første firmware. Har ALDRI opplevd noen som helst problemer med NOEN av telefonene. Verken software eller hardware. Å anbefale å vente på å kjøpe Nokia på et slikt grunnlag blir bare teit. Du baserer din oppfatning på 15 modeller dere har hatt over x år. Jeg baserer min på 50 solgte modeller pr dag de siste to årene. Hvem av oss har da best grunnlag for å vurdere den generelle kvaliteten på programvaren til de forskjellige produsentene? Å anbefale noe som helst på ditt grunnlag er jeg helt enig i ikke er så smart. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Uansett hvor mange millioner telefoner du selger, så blir det uansett for dumt å ikke anbefale å kjøpe Nokia pga software bugs. Hadde problemet vært så voldsomt som du hevder hadde selvsagt ikke Nokia fått solgt telefoner. Uansett, her snakker vi kombinasjonen software/hardware bugs. Ikke bugs i programvaren som eksisterer på alle telefonene med samme programvare. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Uansett hvor mange millioner telefoner du selger, så blir det uansett for dumt å ikke anbefale å kjøpe Nokia pga software bugs. Hadde problemet vært så voldsomt som du hevder hadde selvsagt ikke Nokia fått solgt telefoner. Uansett, her snakker vi kombinasjonen software/hardware bugs. Ikke bugs i programvaren som eksisterer på alle telefonene med samme programvare. Har ikke sagt at man ikke skal kjøpe Nokia. Det jeg sa er at man ikke bør kjøpe det i det samme de slippes på markedet, da kan man nemlig nesten være sikker på å måtte sende den til service i løpet av kort tid. Vent en måned eller to, så er det bare å kjøre på. Er dessverre slik det er blitt når de velger å teste ut programvaren på oss forbrukere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå