nomo Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 justerer jeg plasseringen av et bilde i en celle, i html koden eller i css koden? noen som har noen lure koder? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) hvis det er en cellebakgrunn spesifisert i CSS kan bildet lett justeres med: #enlitendiv td.medbakgrunn { background-position: y x y x; } Hvis det er kun en IMG tag det er snakk om, kan du bruke #enlitendiv img.posisjonert { margin:y x y x; } Endret 4. april 2005 av MBaardsgaard Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 hvis det er en cellebakgrunn spesifisert i CSS kan bildet lett justeres med: #enlitendiv td.medbakgrunn { background-position: y x y x; } Hvis det er kun en IMG tag det er snakk om, kan du bruke #enlitendiv img.posisjonert { margin:y x y x; } Hvorfor har du med både navnet på typen ting det er, klassen og IDen? Skal vere nok å skrive bare #mitt_bilde { background-position: y x y x; } eller .mitt_bilde { background-position: y x y x; } Eller tar jeg helt feil? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Var nok bare for å skrive litt ja.. Men: Hvis klassen .posisjonert finnes andre steder er det kjekt å gjøre det på denne måten. Med IDs derimot kan du trygt kun skrive #div. Disse kan kun brukes en gang i HTML koden uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå