Snuff Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Situasjonen er altså slik. Jeg har en 85 mod mercedes 190e som låste seg selv, med nøkkelen inni. Det viser seg at interiøret på døra har forskjøvet seg litt opp, og lagt seg oppå låseknotten (maks uflaks). Jeg har desverre ingen reservenøkkel å benytte. Jeg ringte falken for å høre hva det kostet for at de skulle komme og dirke den opp, men jeg synes 12-1400 kr som startpris var i drøyeste laget. Han jeg prata med hos falken rådet meg faktisk til å knuse venstre bakvindu, hvilket han mente ville bli billigst. Er det noen som har peil på hva det koster for en ny siderute? Er det evnt. lettvint å sette inn selv? Hvis jeg går for knuseideèn, vil det være lurest å ta vinduet på bakdøra, eller det lille trekantvinduet bakerst? Eller er det noen som har noen andre metoder jeg har oversett? Dette ble mange spørsmål, er taknemmelig hvis noen kan svare på noen av de. Endret 4. april 2005 av Snuff Lenke til kommentar
528i Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 heisann. kjip situasjon d dær knus det minste vinduet bak! du får tak i brukt vindu hos høggern for et par hundre kroner både sidevinduet og det bakerste vinduet er en grei sak å bytte serru! ring til høggern å få en pris på begge! så tar du det billigste! ellers blir det vel værre å få opp bilen. Lenke til kommentar
Snuff Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 (endret) takk for svar du, da blir det en tlf til høggern i morra. Noen som har litt knuseerfaring? Er det noe spesielt jeg bør tenke på? Endret 4. april 2005 av Snuff Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Ikke ta bare knyttneven Åsså pass på at du får opp alt glasskår sånn at det ikke ser ut som det har vært innbrudd i den... Ei venninne solgte en bil og fikk masse pes på grunn av ting som lissom skyldtes innbruddet som hadde vært i den, å fikk beskjed om at det måtte hun opplyse om når hun solgte bilen... Hun visste ikke at det hadde vært inbrudd i den engang... Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Er det ikke bare å finne en byens tvilsomme personer? Han\hun kan sikkert dirke opp bilen lett for en billig penge Kan jo ikke være så vanskelig å sprette en gammel 190E. Har du prøvd selv? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 takk for svar du, da blir det en tlf til høggern i morra. Noen som har litt knuseerfaring? Er det noe spesielt jeg bør tenke på? Hvem sa at du måte *knuse* viduet? Du kan skjære deg et hull i vinduet bak med en glassskjærer slik at du slipper å fylle bilen med glasskår, bare et hull stort nok til å nå låsen på førersiden, da kan du bare tape igjen hullet og kunne bruke biloen rimelig normalt inntil du får tak i et nytt vindu. Det du trenger er: Glasskjærer, en liten sugekopp, og en kulehammer Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 God ide til neste gang jeg låser nøklene inni bilen... Eller hvem som helst andre da, men jeg kommer nok til å gjøre det noen ganger Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 God ide til neste gang jeg låser nøklene inni bilen... Eller hvem som helst andre da, men jeg kommer nok til å gjøre det noen ganger He he, jeg klarte engang å låse meg ute av bilen mens den gikk på tomgang... Hadde nettopp kjøpt bilen. Jeg skulle sette meg inn i bilen for å kjøre videre etter et lite stopp, da bildøren ikke ville lukkes helt igjen. Jeg dro å dro i døra, gikk tilslutt ut av bilen for å prøve. Av ren refleks prøvde jeg etter noen ganger å trykke ned låseknappen samt holde håndtaket oppe, da lukket den seg helt igjen Det ironiske var at det ikke var mindre enn 4 sett reservenøkler inne i bilen (vinduet var litt åpent og i den gode gamle Honda EX var det stort hode på låseknappene, så med litt ståltråd gikk det raskt å få opp) Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Uflaks!!! Sa Severin Suveren Noe i den kunne jeg å fått til.. hehe Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Vil en slimjim fungere for å dirke opp døra? Det er en 85 modell så man skal ikke se bort ifra det. Regner med at det er det falken eller politiet ville brukt. Søk litt rundt på nettet etter hvordan man bygger og bruker en slimjim Lenke til kommentar
Snuff Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Gromle: Jeg og flere andre har prøvd å dirke den opp, men desverre er det ingen av oss som har noen biltyveri på samvittigheten. Zandro: Hvem som sa jeg skulle knuse ruta? Det forslaget kom fra telefonoperatøren hos Falken. Det er jo mer ideelt å skjære ut en del av ruta som du foreslår, men det kan bli et problem å få tak i en glasskjærer. Godt forslag, skal se hva jeg får ordnet i morgen. Er det foresten noen som vet hva falken ol. gjør når de kommer for å hjelpe deg? Har hørt noe om at de dytter et verktøy ned ved vinduet og hekter opp låsen. MorbidHamster: Sjekker ut slimjim nå Endret 4. april 2005 av Snuff Lenke til kommentar
hotsand Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Du tar av lista under vindu, putter nedi kraftig ståltråd og napper opp rette plassen :-) ikke gjort det selv, men sett falck folk som åpner bil på denne måten.. Dette er også måten som har blitt brukt i tester på tv, når dei skal vise hvor lett det er å åpne låste biler.. lykke til :-) Lenke til kommentar
Snuff Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Var noe sånt jeg tenkte meg ja. Har funnet en nokså kraftig kleshenger av stål som kanskje kan funke. Lenke til kommentar
Jome Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Vil en slimjim fungere for å dirke opp døra? Det er en 85 modell så man skal ikke se bort ifra det. Regner med at det er det falken eller politiet ville brukt. Joa, Falken tar vel 500 spenn for jobben, billigere hvis du er medlem.. Jeg var desverre ikke medlem når jeg klarte akkurat det samme som Snuff. :!: Lenke til kommentar
Booter Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Skal du knuse noe så sett kraftig tape med klissete lim på ruten som skal gå så blir det mindre glass sprut, du bør slå med noe stort og tungt så tykket sprer seg og du tar hele ruten på en smell. Lenke til kommentar
Snuff Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Ja jeg hadde også hørt at det kosta 500 kr, men jeg ringte falken to ganger og begge gangene sa de at det startet på 1200 kr når man ikke er medlem. Merkelig... Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Forresten. en slimjim er en sånn lang tynn device du kjører på utsiden av ruta og hekter opp låsen med ja lagde en av en kleshenger en gang, det funka etter mye prøving og feiling... Lenke til kommentar
528i Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 det jeg har gjort tidligere er å bruke et baufilblad, som jeg laget et hakk i ene enden. funket fint på scorpio iallefall. tok ca 2min Lenke til kommentar
Opus Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Få politiet til å hjelpe deg, dem gjør det somregel gratis. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Det du trenger er: Glasskjærer, en liten sugekopp, og en kulehammer Det er vel herdet glass så da kan man ikke skjære på normalt vis? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå