Gå til innhold

Hvilken kjøler er best får å kjøle min XP2100+

GeCcO

Anbefalte innlegg

jeg fant fort ut at jeg helst vil under 76 grader, den standard viften som fulgte med boxed versjon var ikke særlig god til å kjøle, vil helst ligge rundt 35 grader eller hvor lavt jeg kan komme, viften må ikke bråke så sinnsykt (helst ikke noen Delta vifter)

så hvis noen har noen gode forslag til vifte+heatsink

den må heller ikke koste en hel formue

AMD Athlon XP 2100+ :grin:

ASUS A7V333 RAID :grin:

512MB DDR PC2700 :grin: TwinMos

GeForce 256 PRO :sad:

80 GB Western Digital disk :smile:

Cheiftec Dragon Medium Tower m/dør sølv

Memorex DVD

logitech cordless desktop optical

SB Live 5.1 Digit

[ Denne Melding var redigert av: GeCcO på 2002-07-03 12:12 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vis du skal så langt ned må du nok ha deltavifta. En billig og god løsning kan være taisol. Den selges for 155 kr på microplex.den er ikke den beste men kjøæler bra til en billig penge. Støynivået er kanskje litt høyt. Jeg har hatt en Alpha 8045 med papst 19dB og det fungerer utmerket. Hadde da max load poå 60 grader. DEt kan høres mye ut men alt sto i et miditower uten kabinettvifter.

Lenke til kommentar

Kjørte en stund med en 32 db papst på min Alpha Pal8045. Støyen fra den overdøvde aldri støyen fra PSUen i mitt Aopen HQ08. Tror ikke 340 W PSUen i Chieftec-kabinettene bråker særlig mindre, snarere tvert i mot.

Kjører nå med en 19 db papst og det har ikke blitt mindre støy fra PCen av den grunn. Har sjeldent opplevd at CPU tempraturen har gått over 40 grader med papst 19 db(under load) og da kun på fine sommerdager. Har 2x80 og 1x120 vifter i kabinettet utenom, noe som sikkert hjelper litt på den lave tempraturen.

Prosessoren er en XP1800+ forresten

[ Denne Melding var redigert av: jorlille på 2002-07-03 12:40 ]

Lenke til kommentar

Hadde tidligere en Thermalright SK6 med Delta 60mm 46,5db. Den vifta hørte jeg gjennom døra, opp trappa og inne i stua! Folk "klaget" på små LAN...

Kjører nå Alpha Pal 8045 m/ 80mm Papst 37db, rheostat på laveste turtall osv.

Mye kaldere, mye mer behagelig. Kunne sikkert hatt en roligere vifte også. Faren med Alpha Pal er at det blir så kaldt at du kanskje må begynne med overklokking for å få utnyttet alle de hundre kronene du har brukt på den dyre kjøleren... :grin:

Lenke til kommentar

Har Thermalright AX7 på min 1900+ med en 26dB vifte fra Papst. CPU ligger på rundt 40-43c (måles litt høyere på mitt A7V333 kort fordi den måler inni kjerna, så jeg trakk fra den teoretiske forskjellen for å gi dere temperatur dere kjenner), og er rolig.

Pål

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Quote:

Den 2002-07-03 12:39, jorlille skrev:

Kjørte en stund med en 32 db papst på min Alpha Pal8045. Støyen fra den overdøvde aldri støyen fra PSUen i mitt Aopen HQ08. Tror ikke 340 W PSUen i Chieftec-kabinettene bråker særlig mindre, snarere tvert i mot.

jeg har både et Aopen HX08 og et Chieftec Dragon /m 340Wpsu som fulgte med og kan si at Chieftec PSU'en støyer MYE mindre en Aopen PSU'en som jeg også fikk med kabinettet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...