Howard Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 8 ms 17-tommer fra Samsung Samsung starter leveranser av SyncMaster 721S. Den 17 tommer store skjermen har 8 ms responstid og ser ut til å bli forholdsvis prisgunstig. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hvis utsalgsprisen blir noe i nærheten av veiledende pris så er det svært gode spesifikasjoner i forhold til prisen. Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 bra budsjettsskjerm det her ja, absolutt. Lenke til kommentar
G Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hadde vært greit med en DVI tilkobling likevel. En får jo ofte D-sub kontakt på slike skjermer i tillegg likevel. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Dette blir nok en skjerm som rettferdiggjør kjøpet av lcd-skjerm for mange, prisen er med andre ord meget god. Dette blir nok en vinner i det lavere prissjiktet for lcd-skjermer, bare en spådom Selv syns jeg designen på foten var skikkelig tøff, virkelig. Lenke til kommentar
balleklorin Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Hadde vært greit med en DVI tilkobling likevel. En får jo ofte D-sub kontakt på slike skjermer i tillegg likevel. Jepp, hvorfor ikke lage en billig skjerm MED dvi, i 2005 burde det være forbudt å lage LCD skjermer uten, uansett prisklasse. Tviler på det er dyrere for produsenten å lage kun DVI i forhold til kun D-sub. Det er vel mer av markedsmessige årsaker, for å kunne sette en kunstig høy prislapp på en tilnærmet lik skjerm med DVI utgang og kalle det "high-end". Edit: håpløs setning Endret 4. april 2005 av balleklorin Lenke til kommentar
Nunzio Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Nå begynner lcd skjerm markedet å komme seg veldig. Nå begynner prisene på gode skjermer å synke betraktelig, noe som er bra for folk som meg med lite penger Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hadde vært greit med en DVI tilkobling likevel. En får jo ofte D-sub kontakt på slike skjermer i tillegg likevel. Jepp, hvorfor ikke lage en billig skjerm MED dvi, i 2005 burde det være forbudt å lage LCD skjermer uten, uansett prisklasse. Tviler på det er dyrere for produsenten å lage kun DVI i forhold til kun D-sub. Det er vel mer av markedsmessige årsaker, for å kunne sette en kunstig høy prislapp på en tilnærmet lik skjerm med DVI utgang og kalle det "high-end". Helt enig. Hvis produsentene hadde byttet ut d-sub kontakten med DVI (og dermed fjernet d-sub-kontakten) så hadde de sluppet hele A/D-kretsen. Denne kretsen er faktisk ganske dyr å produsere. Jeg tipper 100-300kr for en som er rask nok til 1280x1024x75Hzx16bit. Så skjermer med kun DVI vil faktisk være merkbart billigere å produsere enn de med d-sub. Ang. markedsmessige årsaker så tror jeg det er noen land (eller hele EU) som har en slags ekstrabeskatning på DVI i forhold til d-sub. Jeg husker ikke helt årsaken med det hadde vel noe å gjøre med beskatning for luksus-TV'er å gjøre. Lenke til kommentar
enden Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 En av hovedgrunnene til å fortsatt beholde D-SUB er bakoverkompabilitet. Som vanlig tar det fryktelig lang til å fase ut en gammel teknologi, og så lenge ikke en av partene (skjerm- eller skjermkortprodusentene) får ut fingern og dropper det gamle alternativet helt så vil D-SUB finnes på LCD-skjermer. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Ja, det går nok dessverre litt unødvendig tregt av og til. Synes vi kunne fått minst noen få skjerm-modeller fra noen kjente produsenter uten d-sub som kan presse prisene og teknologien litt fremover. Altså bedre valgmulighet for oss kunder. (D-sub må gjerne leve videre i andre produkter inntil etterspørselen ebber helt ut om x antall år) Lenke til kommentar
Motig Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg for min del er drittlei alle disse TN-panelene uten DVI-D. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå