sparks Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Hei, skal kanskje kjøpe min første bil snart og lurer på om dere har noen erfaringer med en Volvo 360 GL! Den jeg har sett på har gått 110 000 km, er EU kontrollert i mars i år, fra 1987 og har en 2 liters motor! Med erfaringer tenker jeg på rust, motorfeil og lignende... Kan ikke så mye om dette Prisen er 15 000! Endret 4. april 2005 av sparks Lenke til kommentar
ARXco Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Kort kjørelengde til å være så gammel, noe servicehefte som kan bekrefte den? Med godt vedlikehold rusler de bilene der laaangt, såfremt ikke rusta tar dem. Har sett noen utslitte drivknuter på disse, men da har de gått lenger. Ålreite å skru på hvis du er litt hendig selv, rep.bøker finnes og deleprisene ikke de verste. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Med erfaringer tenker jeg på rust, motorfeil og lignende... Kan ikke så mye om dette Rust er vel et problem på denne som på nesten alle andre gamle biler, sjekk det nøye. Gamlingen har en slik 85 modell , blytunge på rattet men den du ser på har kanskje servo? Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Dette er stort sett en grei bil med en meget dritfsikker og robust motor, dog ganske tørst på småkjøring (men en del bedre på langkjøring). God kjørekomfort for langkjøring. En del klønete praktiske løsninger, lav kvalitet på detaljer/finish (kanskje fordi den er laget i Nederland?) og relativt ukurant til å være en Volvo (dvs. du finner ikke f.eks. vannpumpe på Biltema). Angående rust så brukte jeg gode deler av forrige påske på å sveise sammen kanalene på en slik, så det hadde nok vært det første stedet jeg hadde sjekket. Vil heller ikke beskrive den som spesielt enkel å skru på selv (synes å huske at det f.eks. er et prosjekt i seg selv å bytte bremseskiver på denne bilen, men det kan tenkes jeg husker feil). Kanskje ikke den greieste bilen på vinterføre. Synes kanskje 15000 var litt drøyt (helt avhengig av stand)... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Vil heller ikke beskrive den som spesielt enkel å skru på selv (synes å huske at det f.eks. er et prosjekt i seg selv å bytte bremseskiver på denne bilen, men det kan tenkes jeg husker feil). Kanskje ikke den greieste bilen på vinterføre. Den spesielle løsningen med girkassen plassert sammen med bakakslingen er litt sær, dog så gir jo dette bedre vektfordeling og fremkommelighet. Bilen med 2.0l gir det inntrykket av at den er utstyrt med en fysiskt litt for stor motor så det kan være litt trangt og skru. Den føles veldig fremtung. Kanalene og spesiellt jekkfestene er svake punkter. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Volvo? Denne har lite med volvo å gjøre.. 360/460 serien er produsert av renault på lisens av volvo.. Hadde jeg vært deg hadde jeg heller vurdert en 240 eller 740 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Volvo? Denne har lite med volvo å gjøre.. 360/460 serien er produsert av renault på lisens av volvo.. Hadde jeg vært deg hadde jeg heller vurdert en 240 eller 740 Tja, du har rett i at den ikke er en ektefødt Volvo, det var en modell som DAF hadde utviklet og som Volvo videreførte da de kjøpte DAF-fabrikken. Den ble laget på Nedcar-fabrikken som var delvis Volvo eiet, Renault har aldri hatt noe med den og gjøre utover at de leverte 1.4 og 1.7L motorene. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Bilen ser VELDIG strøken ut på bildene. Både inni og da ute. Det er servo-styring ja og vil bli en bil jeg kommer til å øvelseskjøre i, samt kjøre da når jeg har fått lappen. Jeg vil ikke ha noen 240 eller 740 da jeg rett og slett må si at det tar harry-kaka for min del, men smaken er som baken. Jeg vil ha en bil som ikke alle rånerne har, og har ikke tenkt til å råkjøre den heller. Jeg kan svært lite om bil sånn mekanisk og teknisk sett. Kan poste noen flere bilder * Sommerhjul * Vinterhjul * Lettmet. felg sommer * Hengerfeste * Metallic lakk * Oppvarmede seter * Servostyring * Radio/kassett * Motorvarmer * Farget glass * Alarm Lenke til kommentar
sparks Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Kan vel og nevne at å skru på den selv ikke er spesielt aktuelt.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Bilen ser VELDIG strøken ut på bildene. Både inni og da ute. Det er servo-styring ja og vil bli en bil jeg kommer til å øvelseskjøre i, samt kjøre da når jeg har fått lappen. Er bilen så bra som bildene tyder så kan du nok tryggt kjøpe den, de er helt greie og nokså stabile doninger. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Til den prisen er det en helt kurant bil. Og 2L motoren som står i disse er Volvo motor. Mindre modellene hadde Renault motor. Så tror nok dette er en fornuftig førstegangs bil. Har selv hatt en sånn 1 års tid og syntes det var en helt kurant bil. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Er det Volvo's B20 som står i disse? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Han fortalte meg om litt rust.. "Bilen har litt rust i skjermbuer og langs kanaler." Fortsatt god pris? Lenke til kommentar
VolvoRuler Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hei, skal kanskje kjøpe min første bil snart og lurer på om dere har noen erfaringer med en Volvo 360 GL! Den jeg har sett på har gått 110 000 km, er EU kontrollert i mars i år, fra 1987 og har en 2 liters motor! Med erfaringer tenker jeg på rust, motorfeil og lignende... Kan ikke så mye om dette Prisen er 15 000! Jeg sier bare: kjøp den! Jeg har akkurat den samme bilen, og den går utrolig bra! Kjempebil! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Er det Volvo's B20 som står i disse? B200K med forgasser og B200E? med innsprøytning. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Han fortalte meg om litt rust.. "Bilen har litt rust i skjermbuer og langs kanaler." Fortsatt god pris? Da må du sjekker svært nøye, litt rust er et svært tøyelig begrep og har rusten bitt seg skikkelig fast er den umulig og bli kvitt uten dyre reparasjoner, er det endel rust så er den ikke verdt mange tusenlapper over vrakpanten. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Tøff bil er det også.. for all del.. løp å kjøp!! Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Da må du sjekker svært nøye, litt rust er et svært tøyelig begrep og har rusten bitt seg skikkelig fast er den umulig og bli kvitt uten dyre reparasjoner, er det endel rust så er den ikke verdt mange tusenlapper over vrakpanten. Bare understreker det agvg sa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå