Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Slår av pcen, så slår den seg ikke på igjen.

Anbefalte innlegg

Hei! Har fått problemer med pcen min. For noen dager siden så opplevde jeg at harddiskene mine var veldig varme, var nesten sånn at det svidde da jeg tok på dem. Jeg skrudde av pcen for å la de få kjøle seg ned, men etter en stund så ville pcen ikke skru seg på igjen. Med det mener jeg at jeg ikke fikk noe skjermbilde når jeg starter den, hører at harddiskene jobber, men ikke noe skjermbilde av noe slag. Jeg mistenkte kanskje det var noe med rammen, så jeg tok ut brikken og satte den i en annen slot. Skrudde pcen på, og den funket.

Monterte for sikkerhet skyld en vifte i kabinettet for å kjøle ned litt.

Men så.. etter å ha spillt litt, så klikker spillet, jeg kommer meg ut i windows. Pcen har ikke "låst" seg, bare spillet. Jeg merker igjen at harddiskene er varme, så jeg slår av pcen. Lar den kjøle seg, så prøver jeg å starte den, ikke noe skjermbilde. Så jeg tar ut rammen, skifter slot, og pcen funker igjen.

Dette har da skjedd igjen, men nå har det seg slik at det ikke funker å bytte ram slot. Tatt ut allt, utenom hovedkort og prosessor for å se om det kanskje funket etter dette, men niks.

Problemet er altså at jeg ikke får bilde når jeg slår på pcen. Jeg mistenker rammen.. Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Mvh. Marius

PC info: Windows xp

3 HD's; 80gb,120gb & 200gb

512 ram, AMD 64 3200+

#edited: oppgraderte pcen min for under 6mnd siden, så skal ikke være gammelt utstyr som gjør det..

Endret av Lauritz1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...