A_N_K Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Har noen noe særlig erfaring med GUI-baserte debuggere for Python? Bruker pdb iblant, men er ikke så voldsomt begeistret (selv om jeg er komfortabel med gdb). Hva med eric3, brukandes? Endret 4. april 2005 av A_N_K Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Idle? Skal følge med Python. Eller finnes f.eks. PyDebug. OT: hvor er quick-reply-knappen? Endret 4. april 2005 av Gimper Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Kan se ut som Eric3 er det fremste alternativet for øyeblikket. Edit: Kom forresten på blackadder; det koster penger, men ser litt mer strømlinjeformet ut enn eric3. Endret 4. april 2005 av A_N_K Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Komodo fra ActiveState var den beste IDEen, men jeg vet ikke hvordan debuggingen der er. Jeg skriver nesten kun i editor og debugger med strategiske print setninger. Derfor måtte jeg le når jeg leste dette: Q: Every once in a while, you are going to introduce a bug into the system. How do you guys debug across the language boundaries? A: We don't have any particular tools, or antyhing like that. Have libraries for logging. My favorite technique is adding print statements (applause/ laughter). It would be wonderful if we had special tools but we don't. [Python at Google] Men jeg har brukt Boa Constructor en del (kom akkurat i v0.4), og der er det ok muligheter. Takk for tips om PyDebugger! Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Hehe, jeg lo litt av sitatet der jeg også. Boa Constructor og Komodo hadde jeg glemt, takk for tipset. Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Det ser ut som om PyDev (plugin til Eclipse) har bra debugging. Endret 5. april 2005 av zeitgeist Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Kom over en liten lekkerbisken som jeg tror jeg kommer til å bruke mye: import sys, re, linecache __url__ = "http://www.jorendorff.com/toys/out.html" __author__ = "Jason Orendorff" _out_re = re.compile(r"^\s*(debug\s*\.\s*)?out" r"\s*\(\s*(.*)\s*\)\s*;?$") def out(variable): frame = sys._getframe().f_back lineno = frame.f_lineno filename = frame.f_code.co_filename my_line = linecache.getline(filename, lineno) match = _out_re.match(my_line) if match: my_line = match.group(2) print >> sys.stderr, "%s: %r" % (my_line, variable) var1 = "The Python owns us" var2 = "The Python will eat the Camel" var3 = "The Python will swallow the gem" out(var1) out(var2) out(var3) Skriver ut: var1: 'The Python owns us' var2: 'The Python will eat the Camel' var3: 'The Python will swallow the gem' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå