Terje0 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Har tenkt til å kjøpe gamecube og resident evil 4 for å teste det. man har 30 dagers returett på elkjøp, gjelder dette spill også ? Er det noe kriterier for å levere, burde gå greit så lenge det funker ?? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Du kan levere alt innen 30 dager, så fremst alt er i sin embalasje uten tegn til stor slitasje. Men å benytte seg av 30 dagers returrett, kun for å teste Resident Evil 4 er da litt drøyt? Endret 4. april 2005 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Returtilbudet gjelder så vidt jeg vet ikke programvare (og deriblant spill).. Noe annet ville iallfall komme som en overraskelse. Lenke til kommentar
Terje0 Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Du kan levere alt innen 30 dager, så fremst alt er i sin embalasje uten tegn til stor slitasje. Men å benytte seg av 30 dagers returrett, kun for å teste Resident Evil 4 er da litt drøyt? Er vel ikke noe galt i det. skal jeg kjøpe gamecube bare for å spill re4 også la den støve ned da? Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg leverte min Ericsson z200 mob. inn etter 1 ukes bruk. Fikk alle pengene kontant tilbake Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Hos Elkjøp kan en komplett vare returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Elkjøps returrett gjelder ikke mobiltelefoner og produkter solgt med abonnement. Husk å ta med kvittering. Hentet fra Elkjop.no. Fant ikke noe om programvare/spill, men man skulle jo tro at de ikke kunne returneres med tanke på piratkopiering. Akkurat Gamecube-spill er vel ganske vanskelig å kopiere, men likevel. Edit: linken min var et Javascript Se f.eks. her og klikk på linken helt nederst til venstre, "Les mer om retur av varer" for betingelser for 30-dagers returrett. Endret 4. april 2005 av Vandalen Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hos Elkjøp kan en komplett vare returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Elkjøps returrett gjelder ikke mobiltelefoner og produkter solgt med abonnement. Husk å ta med kvittering. Hentet fra Elkjop.no. Fant ikke noe om programvare/spill, men man skulle jo tro at de ikke kunne returneres med tanke på piratkopiering. Akkurat Gamecube-spill er vel ganske vanskelig å kopiere, men likevel. Edit: linken min var et Javascript Se f.eks. her og klikk på linken helt nederst til venstre, "Les mer om retur av varer" for betingelser for 30-dagers returrett. Dette gjelder kun for mobiler med abb. Jeg fikk penger tilbake på min, den var kjøpt uten abb. Hva reglene er for spill vet jeg ikke... Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Det står jo der, men ikke så tydelig kanskje. Skulle vel stått "mobiltelefoner som er solgt med abonnement og andre produkter som er solgt med abonnement" for at det skal være 100% tydelig. Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Returetten gjelder heller ikke Spill og Dvd filmer. Når man kjøper et av de så er det en forsegling som brytes når man åpner spillet/dvd filmen. På den står det at returretten faller vekk hvis den er brutt. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Det hørtes fornuftig ut ja. Litt dumt at det ikke står på nettsidene deres. Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Enig at det er dårlig av de å ikke skrive det. Men syns det er helt fair at det er slik. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Men gjelder 14 dagers returrett på spill ved kjøp over internett? Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 14 dager gjelder vel alt tør jeg påstå. Pluss at de har 16 dager ekstra. Utenom abonnement da, og hvis forseilingen på spill/dvd er brutt. Er den ikke det kan de ikke si noe. Fra elkjop.no Elkjøps 30 dagers returrett gjelder også på Internett. Hvis følgende alternativer blir benyttet, tar Elkjøp på seg kostnadene. Gjelder kun under 30 dagers returrett. For å returnere en vare kjøpt på elkjop.no kan du benytte deg av følgende alternativer: Møte opp i nærmeste varehus med produktet For å finne nærmeste Elkjøp varehus, velg Butikkoversikt øverst på siden. Sende varen i retur med posten Fyll ut skjemaet nedenfor så, sender vi deg en ferdigfrankert returkonvolutt som kan benyttes for å returnere produktet uten kostnad for deg. [Kilde] Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) 14 dager gjelder vel alt tør jeg påstå. Pluss at de har 16 dager ekstra.Utenom abonnement da, og hvis forseilingen på spill/dvd er brutt. Er den ikke det kan de ikke si noe. Fra elkjop.no Elkjøps 30 dagers returrett gjelder også på Internett. Hvis følgende alternativer blir benyttet, tar Elkjøp på seg kostnadene. Gjelder kun under 30 dagers returrett. For å returnere en vare kjøpt på elkjop.no kan du benytte deg av følgende alternativer: Møte opp i nærmeste varehus med produktet For å finne nærmeste Elkjøp varehus, velg Butikkoversikt øverst på siden. Sende varen i retur med posten Fyll ut skjemaet nedenfor så, sender vi deg en ferdigfrankert returkonvolutt som kan benyttes for å returnere produktet uten kostnad for deg. [Kilde] Det er ikke angrerett på software, spill, programmvare eller musikk og lignende. Kun ved telefonsalg har du angrerett på disse typer varer. § 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten Angreretten gjelder ikke a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side b) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake c) varer som raskt forringes fysisk. Ved annet fjernsalg enn telefonsalg kan angreretten ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen. Opplysning om at angreretten bortfaller skal framgå klart og tydelig på selve forseglingen. Endret 4. april 2005 av Alastor Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Man får ikke levert tilbake spill hvis plasten er brutt mener jeg og ha lest på en kvitering for et av spillene mine... Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Man får levert tilbake spill etc på elkjøp så lenge forseilingen ikke er brutt og man har kvittering. Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Man får levert tilbake spill etc på elkjøp så lenge forseilingen ikke er brutt og man har kvittering. ja, eg prøvde med eit som eg hadde opnet nesten halve embalasjen på, men då sa dei NEI. Lenke til kommentar
Le Quack Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 halvopna emballasje er jo ikkje bra... Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 halvopna emballasje er jo ikkje bra... det var ikkje eg som hadde kjøpt det, det var broren min, så fekk han visst 2stk, og han var så dom at han opna begge 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå