Gå til innhold

Hvilket skjermkort er best til cs:source?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg ny data og jeg er ikke sikker på hvilket skjermkort jeg skal kjøpe. Her er mitt foreløpige oppsett:

OCZ ModStream strømforsyning 520w 1 195,00

Thermaltake Tsunami Aluminium Sølv

1 095,00

Asus A8N-SLI DeLuxe nForce4 SLI S-939

1 295,00

Kingston HyperX 1024MB 400MHz DDR

1 795,00

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED

2 195,00

NEC DVD-brenner ND-3520 bulk, intern

545,00

Produksjon og testing av PC

370,00

Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM

1 095,00

Jeg er i tvil om hvilket kjerkort jeg skal kjøpe. Jeg spiller det i 1024x768, vil jeg merke stor forskjell mellom x850xt og x800xl?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du har et SLI-hovedkort, vil jeg anbefale deg å kjøpe 2 stk nVidia-kort i stedet for ATI. For eksempel to GeForce 6600GT eller 6800GT, eller hvis du har veldig lyst til å bruke penger: To GeForce 6800 Ultra. Alle disse kan kjøres i SLI, som til tider visstnok skal gi en ganske betydelig ytelsesøkning.

Hvis du absolutt bare vil ha ett skjermkort, vil 850XT være et bra alternativ, men hvorfor ikke benytte SLI når du har muligheten?

Lenke til kommentar
Ati Radeon x850XT

Bortkastede penger. Om du bare skal spille cs:source, så greier du deg lenge med bunnmodellene på markedet. Jeg kjørte med over 100 fps på max grafikk med mitt aldrende 9700TX (2 år gammelt, modellen under 9700 Pro).

Om du skal bruke kortet til andre spill, ville jeg ha gått for 6600GT (pci-e), som koster godt under 1500, som gir dessidert mest ytelse for pengene. Det kan faktisk måle seg med de store gutta i enkelte tilfeller, og om man klokker det, kommer man lett opp over 6800LE ytelse...

Lenke til kommentar

Et 6600GT-kort yter mer enn bra nok i CS:S.

Det beste kortet er riktnok X850XT, men det er ikke verdt å kjøpe det for dette spillets skyld. Det er selvfølgelig et spørsmål om penger. Har du ubgrensede mengder, kan du selvfølgelig også kjøpe to 6800Ultra i SLI. Det er "best". Men altså: 6600GT-holder i massevis. Skal du ett trinn opp på prisskalaen, er det kortet som gir mest for pengene for tiden X800XL.

Lenke til kommentar
gå for et ATI kort, de yter best i HL2 motoren. Men du burde bytte hovedkort, kan ikke kjøre 2stk. ATI kort i SLI. X850XT skal fungere ganske bra til cs:source

Det er da ingen tvang å kjøre SLI? Til deg med 9700 kortet: Da kjørte du sikkert en eldre versjon av dx, som ikke krever så mye. Kortene som kjører dx9 skal være kraftige for å kjøre ALT på max. Selv kjører jeg med 1280x1024 med settings på ~middels. Jeg har ikke 100FPS konstant.

Det sies at ATI er en fot foran nVidia i source motoren, så det er jo ikke et dumt valg. Jeg tror jeg ville valgt et x800XL kort, eller aller helst 6800GT. Du blir nok uansett fornøyd med et av de kortene :)

- Azton

Lenke til kommentar

Min oppfatning angående nVidia vs ATI i source, så har 6800 gt høyere minimum fps mens x800xl har har høyere peak fps..

Link

EDIT: Hvis du går for x800xl, gå for club3D-kortet da det kan klokkes en del lengre enn andre kort på grunn av ekstra strømkontakt. ;)

Endret av MixMaster
Lenke til kommentar

Problemet er at jeg skal kjøpe alt fra www.netshop.no.

Det som det står mellom nå er å "slå på stortromma" og kjøpe et x850xt, eller 6800 ultra, eller å kjøpe 6600gt eller x800xl, og spare til R520 :dribble:

Se på netshop sine hjemmesider og si hva dere ville valgt!

Endret av Cs-mannen
Lenke til kommentar

Det som det står mellom nå er å "slå på stortromma" og kjøpe et x850xt, eller 6800 ultra, eller å kjøpe 6600gt eller x800xl, og spare til R520 :dribble:

Hvis jeg var deg ville jeg heller ventet med å kjøpe ny pc til r520 kommer, siden det skal være nesten dobbelt så bra som x850xt. Hvis du ikke har tålmodighet til det, burde du heller kjøpe et x850xt pe.

x850xt pe er mer en bra nok til cs source ihvertfall.

Lenke til kommentar

Hvis jeg var deg ville jeg heller ventet med å kjøpe ny pc til r520 kommer, siden det skal være nesten dobbelt så bra som x850xt. Hvis du ikke har tålmodighet til det, burde du heller kjøpe et x850xt pe.

x850xt pe er mer en bra nok til cs source ihvertfall.

Vil det skje mye på cpu/minne fronten? (Tenker da kun på ytelse i spill)

Så du mener at jeg skal vente med å kjøpe data til da?

EDIT: Når kommer r520, sånn ca? ;)

Endret av Cs-mannen
Lenke til kommentar

Du skal jo kjøre spillet i lav oppløsning. Trenger ikke å svi av alle pengene dine da. Kjøp heller et ok kort nå, f.eks. X800 og spar pengene du sparer på ved å ikke kjøpe X850xt pe (som enkelte folk anbefaler som ikke har økonomisk sans) til "sparekassen for nytt grafikkort når neste generasjon skjermkort har fått fornuftig pris"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...