Gå til innhold

Da skal EMPORiO prøve å cracke WoW.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva om serveren du spiller på forsvinner? Da mister du jo kanskje din lvl 57 mage eller noe. Det ville jo ikke vært noe gøy.

Nei, holder meg til Blizzard jeg.

Enkelte har kanskje problemer med å betale hver måned, men dette er ikke et problem for meg. Etter at jeg kjøpte WoW har jeg ikke kjøpt et eneste annet spill. Det eneste jeg spiller for tiden er WoW, og det er det eneste jeg kommer til å spille i nærmeste fremtid. Jeg tørr påstå at jeg har SPART penger ved å kjøpe WoW.

Om reviews: Les reviews av folk dere stoler på. Det er en fordel om disse personene liker samme ting som deg. Jeg bruker Shacknews til dette. Hos Shack kan brukere legge inn sine egne reviews av spill, dette fører til at man får mer enn en mening om spillet. Det beste her er at folk skriver inn hvilken andre spill i samme sjanger de liker og evt. ikke liker.

Eksempel

Lenke til kommentar
Da har du et problem, fordi det er ikke et poeng i å laste ned et spill, fullføre det og så vurdere om du skal kjøpe det.

Jeg har aldri fullført et piratkopiert spill, og det er ikke meg som har et problem, jeg overlever uten å spille dataspill, spillprodusentene derimot er totalt avhengig av at noen spiller spillene deres.

Lenke til kommentar
Det finnes allerede mange emulatorer til Wow. Ta et titt på forumet til Blizzhackers og dere skjønner.

Akkurat nå er det 865 servere å velge imellom.

Den beste databasen er WDDG og den beste emulatoren er WAD.

Prøv selv med denne geniale server-launcheren: World of Warcraft - Control Panel 2.0

tror du ikke burde gi ut linker.

Hvis du har en lovlig kopi av WoW, så er det ikke ulovlig å spille på en emulert server!

:hmm:

Lenke til kommentar

Nå er vel debatten kommet ganske på avveie, og blitt enda en generell "for eller mot piratkopiering"-tråd, men jaja.

Jeg synes det er sørgelig hvor kategorisk skråsikre folk her er, kaller hverandre stygge ting og det ene med det andre. Huffe.

Cracks er ikke ensbetydende med piratkopiering. Naturligvis misliker spillutgivere cracks siden det muliggjør piratkopiering, men det er likevel fullstendig legitimt å ønske å slippe å styre med cd skuffen.

At det å piratkopiere et spill "for å se hvordan det er" er et tynnslitt argument er en ting, men det er likevel i overkant naivt å påstå at det er "lett" å finne ut av et spill ut ifra omtaler og demoer. Omtaler er nødvendigvis sterkt subjektive, og om anmelders preferanser er ulike dine egne vil ting krasje. Demoer er bedre, men for det første er de slett ikke alltid tilgjengelige når du vurderer å kjøpe et nytt spill, og for det andre er de på ingen måte nødvendigvis representative for helheten av spillet. De er og vil alltid være en del av markedsføringen av spillet, og er følgelig laget for å gi et best mulig inntrykk. De gir heller ikke noe godt inntrykk av spillets varighet, noe som er svært viktig for mange spill.

Nå finnes det alternativer til piratkopiering for å teste spill, en kan låne de fra kamerater, eller, om en mot formodning kjenner til en god dataspillbutikk (i alle fall for konsoller kan dette være mulig) få teste dem i butikken. Det er likevel ikke til å komme over at en fra tid til annen bruker 4-500 kr på spill en aldri bruker mer enn 3-4 timer på, ofte enda mindre, og dette er sure penger. Av mine kjøpte spill, ca 150, er i alle fall 20 slike, og det er strengt tatt i alle fall 6000 kr jeg skulle ønske jeg heller hadde i handa. Av de spillene jeg har piratkopiert er det sikkert 2-3 jeg har hatt glede av som jeg ikke har kjøpt (3-4 ganger så mange jeg har kjøpt og omtrent like mange jeg har lagt vekk etter mindre enn 2 timer). Nå er jeg ingen stor pirat, nettopp fordi jeg mener man er moralsk forpliktet til å betale for ting en bruker, men jeg har på ingen måte dårlig samvittighet for spillene jeg hverken kjøpte eller spilte.

Det er etter min mening også et poeng at de spillene jeg kanskje ville ha kjøpt (mer sannsynlig ville jeg spilt noe annet, siden hovedårsaken til at jeg piratkopierte dem var dårlig råd der og da) til sammen utgjør en ubetydelig sum i forhold til spillene jeg har betalt for, om enn et dårlig poeng.

Lenke til kommentar
etter at spillet er patchet til det er nermest plettfritt og det samme med serverene, vil driftskostnaddene være lik null. om alle kunne hoste en server, ville det dukke opp mange seriøse servere etter kort tid som ville fungert like bra som de som er der nå. og selvfølgelig skal vi kunne kreve kundeservise også. at folk godtar at det koster 100,- mnd. sier jo en del om spillet:) ser jo at jeg er på feil side av forumet til å "disse" blizz, men men.

Er du heilt på trynet? Enorme serverparkar som krev husleige, straum, fleirefoldige gigabytes med båndbreidde, vedlikehold, service osv. daler selfølgeleg gratis ned fra himmelen...

Lenke til kommentar
Nå er vel debatten kommet ganske på avveie, og blitt enda en generell "for eller mot piratkopiering"-tråd, men jaja.

Synes ikke det jeg, dette er en generell diskusjon rundt cracking av WoW, og diskusjonen rundt at WoW ikke koster noe (as if)...

etter at spillet er patchet til det er nermest plettfritt og det samme med serverene, vil driftskostnaddene være lik null. om alle kunne hoste en server, ville det dukke opp mange seriøse servere etter kort tid som ville fungert like bra som de som er der nå. og selvfølgelig skal vi kunne kreve kundeservise også. at folk godtar at det koster 100,- mnd. sier jo en del om spillet:) ser jo at jeg er på feil side av forumet til å "disse" blizz, men men.

Tror du virkelig det er omtrent kostnandsfritt å vedlikeholde de serverne Blizzard kjører for å gi oss WoW, og gi en service? Dette er bare tull! Det koster mange 10-talls tusen å holde disse serverne oppe! Tror ikke alle gidder å spille på en server der det ikke er noen form for garanti for at serveren beholder karakteren din etter en kræsj.

Vær så snill, ikke si at WoW skulle vært gratis etter de 500,-

Lenke til kommentar
Hvis du har en lovlig kopi av WoW, så er det ikke ulovlig å spille på en emulert server!

hmm.gif

Les WORLD OF WARCRAFT™ TERMS OF USE en gang til du.

2 - B. Only Blizzard Entertainment or its licensees have the right to host World of Warcraft. Accordingly, you may not host, provide matchmaking services for, or emulate or redirect the communication protocols used by Blizzard Entertainment as part of World of Warcraft, regardless of the method used to do so. Such prohibited methods may include, but are not limited to, protocol emulation, tunneling, reverse engineering, modifying World of Warcraft, adding components to World of Warcraft, or using a utility program to host World of Warcraft.

2 - F. You may not modify any files which Blizzard Entertainment does not specifically authorize you to modify.

Det er altså ikke lov til å lage servern, heller ikke lov til å spille på dem, pga. at du må forandre filer som du har på din pc, slik at den aktuelle realmen kommer inn på realmlist.

Lenke til kommentar
om jeg kjøper et spill til 500,- så burde jeg få gjøre akkurat hva jeg vil med det. om jeg vil spille på en piratserver eller emulert server om du vil, så burde jeg heller få lov til det. å betale 100,- mnd. for noe du allerede har betalt full pris for er noe jeg ikke liker. så kan de som tar seg råd til det heller få suporten sin på standardserverene til wow.

nå har jeg ikke wow, og kommer heller ikke til å kjøpe det av den enkle grunn at jeg ikke er interessert i å betale mnd. pris på et spill.

Lykke til med å finne en annen form for hobby som gir deg like mange timer underholdning målt i kroner 100 / antall timer.

Lenke til kommentar
om jeg kjøper et spill til 500,- så burde jeg få gjøre akkurat hva jeg vil med det. om jeg vil spille på en piratserver eller emulert server om du vil, så burde jeg heller få lov til det. å betale 100,- mnd. for noe du allerede har betalt full pris for er noe jeg ikke liker. så kan de som tar seg råd til det heller få suporten sin på standardserverene til wow.

nå har jeg ikke wow, og kommer heller ikke til å kjøpe det av den enkle grunn at jeg ikke er interessert i å betale mnd. pris på et spill.

Så du mener det er HELT gratis å drivere serverne som WoW ligger på?

Vedlikehold kommer ikke av seg selv!

og det er her de 500,- kommer inn i bildet.

joa, 500nok per spiller holder heilt sikkert til å drive wow serverne i 6år framover... NOT!!

er ikkje sikker på kor lenge blizzard har tenkt å holde på da men regner med 5-6 år...

Og du er i beste fall en som ikke aner det fnugg av hva du snakker om.

Du bestod hvertfall ikke eksamen på BI.

Lenke til kommentar

hmm.gif

2 - B. Only Blizzard Entertainment or its licensees have the right to host World of Warcraft. Accordingly, you may not host, provide matchmaking services for, or emulate or redirect the communication protocols used by Blizzard Entertainment as part of World of Warcraft, regardless of the method used to do so. Such prohibited methods may include, but are not limited to, protocol emulation, tunneling, reverse engineering, modifying World of Warcraft, adding components to World of Warcraft, or using a utility program to host World of Warcraft.

2 - F. You may not modify any files which Blizzard Entertainment does not specifically authorize you to modify.

Det er altså ikke lov til å lage servern, heller ikke lov til å spille på dem, pga. at du må forandre filer som du har på din pc, slik at den aktuelle realmen kommer inn på realmlist.

Blizzard kan ikke lage sine egne lover. Loven gjelder iallefall ikke i Norge! :nei:Alle norske lover

Endret av kris33
Lenke til kommentar

hmm.gif

Blizzard kan ikke lage sine egne lover. Loven gjelder iallefall ikke i Norge! :nei:Alle norske lover

Da kunne du også gi noen eksempler også?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Litt off topic men blizzard har mistet spillere på servere etter diverse patcher.

Mista faktisk min egen men heldigvis, da mener jeg heldigvis fikk jeg den tilbake etter en god stund. Litt

verre med karen som mista sin 60lvl paladin og ikke fikk den tilbake. Alt Blizzard kunne tilby var noen mnd gratis spilling som plaster på såret.

"Så flinke er Blizzard med backup" er bare tull. De gjøre mange feil og det er flere som har mistet spilleren sin.

Lenke til kommentar
Tror du at 500kr for et spill du kan spille på i årevis holder når en spiller på servere som belastes med så mye pågang som det WOWs servere blir belastet med?

Hvis folk ikke vil abonnere og ha et slikt spill, så kjøp et annet singleplayerspill som tar 20 timer å fullføre da.

;)

Skal alltid være noen sutreunger som ikke er fornøyd uansett hva som dukker opp.

Kan forsåvidt nevne parabol, og det å abonnere på Canal digital e.l. Du betaler for innholdet måned for måned.

Du kan også velge å se på NRK resten av ditt liv og kun betale lisens ;)

At spillbransjen går i retning av å ta betalt for mye innhold, er vel bare bra. Spill varer lengre. Småsykdommer med konseptet vil det alltid være i starten.

Word!

Hvis noen folk ikke vil spille wow fordi at det koster penger i måneden, så er det jo ganske greit da. "Wow, skulle vært gratis". Ja, jøss tror jeg ikke trenger å begynne å nevne hva vi hadde stått ovenfor da. Stikkord: MMORPG flause uten like

Skulle ønske folk ikke begynte med den "WoW skulle vært gratis"-greia. Det er ikke gratis, og sånn er det. Men jeg er kun 15 år(uten jobb), men jeg elsker WoW, så jeg klarer faktisk å dra fram 100 kr i måneden. Og hvis det er noen som ikke har 100 kr i måneden, så kan dere ikke spille, ferdig med det! Ikke kom til oss andre med jamringen deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...