klilleng Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Litt uenig der da.. Det er da en selvfølge at det hadde kommet flere spill som holder en god standard. Hvis ikke utviklerne ikke hadde tapt penger på at folk piratkopierer. Må da skjønne De, at de ikke orker å lage bra spill. Samtidig som vi forbrukere hadde bare kjøpt spill som hadde holdt en god standard. Eneste mulighet nå(omtrent), er å lage akkurat spill slik som WoW. Det er litt synd da. Hvis alle spill som kommer skal koste 100,- hver måned! Det tror jeg ville vært døden for spilleindustrien(kanskje ikke WoW da ) Nei, du forutsetter at folk faktisk hadde kjøpt spillene istedet for å piratkopiere. Det tror ikke jeg er tilfelle. Lenke til kommentar
Tobi2 Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Tror du at 500kr for et spill du kan spille på i årevis holder når en spiller på servere som belastes med så mye pågang som det WOWs servere blir belastet med?Hvis folk ikke vil abonnere og ha et slikt spill, så kjøp et annet singleplayerspill som tar 20 timer å fullføre da. Skal alltid være noen sutreunger som ikke er fornøyd uansett hva som dukker opp. Kan forsåvidt nevne parabol, og det å abonnere på Canal digital e.l. Du betaler for innholdet måned for måned. Du kan også velge å se på NRK resten av ditt liv og kun betale lisens At spillbransjen går i retning av å ta betalt for mye innhold, er vel bare bra. Spill varer lengre. Småsykdommer med konseptet vil det alltid være i starten. Word! Hvis noen folk ikke vil spille wow fordi at det koster penger i måneden, så er det jo ganske greit da. "Wow, skulle vært gratis". Ja, jøss tror jeg ikke trenger å begynne å nevne hva vi hadde stått ovenfor da. Stikkord: MMORPG flause uten like Endret 5. april 2005 av XzeroX10 Lenke til kommentar
eXel Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Dette er vel gammelt nytt? Vet at Lineag2 ble knekt ganske så fort etter C2. Og at de knekker det betyr bare at de knekker den "patchen" så fort noe nytt kommer som er ca hver uke med Blizzard må de adde eller knekke på nytt, så de har en fulltids jobb klar for sikkert. Lenke til kommentar
Fury Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Dette er vel gammelt nytt? Vet at Lineag2 ble knekt ganske så fort etter C2. Og at de knekker det betyr bare at de knekker den "patchen" så fort noe nytt kommer som er ca hver uke med Blizzard må de adde eller knekke på nytt, så de har en fulltids jobb klar for sikkert. Da tenker du på andre typer modifikasjone som f.eks. Teleportering eller Speed hacks. Med EMPORiO er det snakk om Emulering, og de trenger ikke å følge med på alle oppdateringene som blir lagt ut siden de er avhengig av å lage sitt eget innhold. Lenke til kommentar
royale Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Har prøvd INvaSion`s WoW versjon, og den er ganske bugga. Jeg holder meg til orginalen. Lenke til kommentar
eXel Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Dette er vel gammelt nytt? Vet at Lineag2 ble knekt ganske så fort etter C2. Og at de knekker det betyr bare at de knekker den "patchen" så fort noe nytt kommer som er ca hver uke med Blizzard må de adde eller knekke på nytt, så de har en fulltids jobb klar for sikkert. Da tenker du på andre typer modifikasjone som f.eks. Teleportering eller Speed hacks. Med EMPORiO er det snakk om Emulering, og de trenger ikke å følge med på alle oppdateringene som blir lagt ut siden de er avhengig av å lage sitt eget innhold. Jeg kjenner en koder i Kanada som har jobbet med L2 en stund nå og han må knekke hver patch for å legge det inn, emulering eller ei, vist du vil ha ting fra nyere patcher inn på privat servern så er det mye jobb med å legge det inn. Poenget mitt var at noen av de prøver å legge til det nye innholdet som det kommer, men de bruker mer tid på det enn på nesten å puste. De trenger ikke gjøre det, sant nok men folk som spiller der vil helst ha den nyeste versionen. Og at det er bugga er vel ikke noe sjokk Lenke til kommentar
Fury Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Ok, da misforstod jeg hva du egentlig mente, og som poenget mitt var; Det er noe annet å oppdatere den seneste Speed hack'en enn en content patch for full server emulering Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Det er ganske så enkelt å finne ut om man kommer til å like et spill eller ikke før man kjøper det. Det at man trenger å "laste det ned for å prøve det først" er en heller usann unnskyldning. Du kan like gjerne mene det er enkelt å vite om du liker et spill bare ved å se på coveret. Alle er ikke som meg, men jeg har sløst nok syntes jeg. Jeg har oppsamlet en haug med spill som knapt har vært brukt, tilsammen koster disse tusener. Noen har faktisk aldri virket, noen var en dyp skuffelse siden demo/anmeldelser av spillet virket lovendes mens en del andre spill var ferdig spilt på fåtalls timer.. Nei, enten prøver jeg før jeg kjøper eller så kjøper jeg ikke idetheletatt. Shimamo, Jeg åpner ikke lommeboken med bind for øynene og dotter i ørene, jeg unngår å angre på noe jeg har kjøpt eller brukt penger på, det er alt. Det er ganske lett å finne ut om man liker et spill eller ikke. Demoer, lese reviews, se trailers og kanskje prøve hos en kamerat. Jeg gir meg, du kan bare ha feil. Jeg har rett, og det vet du godt. Ikke bli sur pga det. Å laste ned for så å (eventuelt) kjøpe er det mest idiotiske jeg har hørt om. Der har du demoer og reviews. Eller er det ikke nok? Da har du et problem, fordi det er ikke et poeng i å laste ned et spill, fullføre det og så vurdere om du skal kjøpe det. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Litt off-topic: Hvorfor er folk "ikke" imot piracy? Når vi ikke betaler, mister utviklerne penger for å lage flere spill. Som kanskje er bedre! Jeg er for piratkopiering fordi jeg liker å prøve før jeg kjøper. Herregud! Folk som deg gjoer meg irritert. Last ned en demo Lenke til kommentar
Canute Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 En demo gir iallfall ikke meg nok, for alt jeg kan vite har jeg da allerede prøvd alle funksjonene eller om det er 1000 mer funksjoner. Reveiws er ganske nytteløst ettersom for alt jeg vet kan han som har skrevet det fått 'smøring' av produsenten av spillet, eller at personen ikke liker samme type spill som meg. Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 En demo gir iallfall ikke meg nok, for alt jeg kan vite har jeg da allerede prøvd alle funksjonene eller om det er 1000 mer funksjoner. Reveiws er ganske nytteløst ettersom for alt jeg vet kan han som har skrevet det fått 'smøring' av produsenten av spillet, eller at personen ikke liker samme type spill som meg. En demo gir som oftest meget god innsikt i hvordan et spill er. Du spiller spillet, men mangler en del funksjoner, som du sier. Disse funksjonene, også kalt features, er oppgitt på hjemmesidene til spillet. Du kan dermed vite om det er "1000 mer funksjoner eller om du har prøvd alle". Ingen spillprodusenter lyver om features på spillene sine, men de tar med alle de kan. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Skjønner ikke at folk kan argumentere for piratkopiering... La oss si at det var dere som hadde lagd spillet, og alle piratkopierte det. Dere ville ikke fått penger for det dere hadde laget, og lage et spill er ikke gratis. Og når det ikke blir penger på bordet, blir det ikke mat i kjøleskapet. Slik er det med alt av software, ingen som gidder å lage noe hvis de ikke blir betalt for det. Greit vi har Freeware/Open Source, men tror ingen gidder å lage noe så stort som3D Studio Max, eller Photoshop hvis de ikke fikk betalt for det! Rett meg hvis jeg tar feil! Lenke til kommentar
Canute Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) En demo gir som oftest meget god innsikt i hvordan et spill er. Du spiller spillet, men mangler en del funksjoner, som du sier. Disse funksjonene, også kalt features, er oppgitt på hjemmesidene til spillet. Du kan dermed vite om det er "1000 mer funksjoner eller om du har prøvd alle". Ingen spillprodusenter lyver om features på spillene sine, men de tar med alle de kan. Enig i det du sier. Men det har skjedd at jeg synes en demo er sånn passe grei, så leser jeg på siden deres og får en oversikt i hvilke features som blir også er med. Featurene som man får i den full stendige versjonen høres ekstremt bra ut (kanskje på grunn av at produsenten fremstiller det slik med vilje?). Når en da kjøper spillet kan det være at disse featurene ikke var så bra som forventet og spillet blir liggende på hyllen og støve mens jeg angrer på at brukte de pengene. Dette skjedde med 'Anno 1602'. Endret 5. april 2005 av Zevz0r Lenke til kommentar
andre_goaaal Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 DEt er ikke problem å bytte hvis du er ikke fornøyd. har gjort det maaaaaaaaaaange ganger.. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Det er jeg full forståelse for! Men, hvis alle skal "prøve" spillet før de kjøper det. Hva er da vitsen? Da kan de jo bare slippe de som gratis-spill... Lenke til kommentar
Canute Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 DEt er ikke problem å bytte hvis du er ikke fornøyd. har gjort det maaaaaaaaaaange ganger.. Om en har åpnet pakken kan en ikke bytte... Du kan jo være heldig. Det er jeg full forståelse for! Men, hvis alle skal "prøve" spillet før de kjøper det. Hva er da vitsen? Da kan de jo bare slippe de som gratis-spill... Det får den personen det gjelder bestemme. Finner jeg et spill jeg synes er bra, kjøper jeg det selvsagt. Lenke til kommentar
kris33 Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Det finnes allerede mange emulatorer til Wow. Ta et titt på forumet til Blizzhackers og dere skjønner. Akkurat nå er det 865 servere å velge imellom. Den beste databasen er WDDG og den beste emulatoren er WAD. Prøv selv med denne geniale server-launcheren: World of Warcraft - Control Panel 2.0 Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Det er er lovlig om du skriver programmet selv, og det tror jeg noen av de som har satt opp servere har gjort... Leste ihvertfall om en som hadde holdt på med det i over 1 år for noen måneder siden, og de hadde begynt fra scratch og hevdet at det var lovlig. Lenke til kommentar
royale Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Det finnes allerede mange emulatorer til Wow. Ta et titt på forumet til Blizzhackers og dere skjønner. Akkurat nå er det 865 servere å velge imellom. Den beste databasen er WDDG og den beste emulatoren er WAD. Prøv selv med denne geniale server-launcheren: World of Warcraft - Control Panel 2.0 tror du ikke burde gi ut linker. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 helt erlig.. så trur jeg di ikke klarer å cracke wow hvertfall ikke på en stund WoW var cracket før spillet kom til Europa. Det er riktig: Det ER cracket akkurat nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå