Gå til innhold

Da skal EMPORiO prøve å cracke WoW.


Anbefalte innlegg

Det er ganske så enkelt å finne ut om man kommer til å like et spill eller ikke før man kjøper det. Det at man trenger å "laste det ned for å prøve det først" er en heller usann unnskyldning.

Du kan like gjerne mene det er enkelt å vite om du liker et spill bare ved å se på coveret.

Alle er ikke som meg, men jeg har sløst nok syntes jeg. Jeg har oppsamlet en haug med spill som knapt har vært brukt, tilsammen koster disse tusener. Noen har faktisk aldri virket, noen var en dyp skuffelse siden demo/anmeldelser av spillet virket lovendes mens en del andre spill var ferdig spilt på fåtalls timer..

Nei, enten prøver jeg før jeg kjøper eller så kjøper jeg ikke idetheletatt.

 

Shimamo, Jeg åpner ikke lommeboken med bind for øynene og dotter i ørene, jeg unngår å angre på noe jeg har kjøpt eller brukt penger på, det er alt.

Du må ha utrolig dårlig sans for spill da. Tenk på alt som kan hjelpe deg finne ut om du kommer til å like et spill eller ikke;

 

1. Hundrevis av anmeldelser

2. Eventuelle demoer

3. Tidligere erfaringer med samme type spill

4. Tidligere erfaring med utgiverne av de forskjellige spillene

5. Videoer

6. Om det er en etterfølger, hvor godt man likte det tidligere spillet i serien

++++

 

Det er jo så utrolig enkelt. Jeg har aldri brukt penger på et spill jeg ikke har likt, siden jeg har en god følelse for hva jeg kommer og kommer ikke til å like.

Dårlig sans for spill ja.. Det kan godt stemme det, for jeg har det langt vanskeligere enn deg når jeg skal kjøpe et spill. Alt det du nevner er med på å gi en pekepinn og et visst bilde av et spill før du kjøper, men det er langt ifra idiotsikkert så da duger det ikke for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

etter at spillet er patchet til det er nermest plettfritt og det samme med serverene, vil driftskostnaddene være lik null.

forklar meg korleis 80 servere (US) med tilsammen 1 mill+ spillere på kan drives kostnadsfritt?

 

kan du tenke deg kor mange GB som går gjennom dei til sammen på ein dag?

det er ikkje lite det.... og ikkje kom er og sei att den type bredbånd er gratis, i så fall vil eg vite kor?

Lenke til kommentar

Samtidig lager de konstant nytt materiale.. altså det å cracke WoW tror jeg ikke blir noe vanskelig for dem. Testa WoW lenge før det kom ut.. på no sånn jalla server opplegg.. men å ting til så bra som WoW.. med så mange spillere.. GL HF og så lenge WoW lagger så vil det nok ikke lagge mindre på cracka servere :p

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe imot cracks.. så lenge man eier spillet.

Er f.eks. veldig deilig å slippe å bruke CD på spill som krever dette (som jeg synes er en dårlig løsning i det hele tatt ettersom om man faktisk vil bruke en piratkopi, så gir dette ingen eller liten beskyttelse da det antageligvis finnes en crack på nettet, men de som kjøper det LOVLIG må sette inn CD'en hver gang man må spille :no: ).

 

Når det er sagt:

Jeg ville ALDRI spilt på en World of Warcraft piratserver. Her er noen av grunnene:

- Mest sannsynlig ikkeno support i form av gamemasters etc.

- Folk kommer til å bruke cheats (tviler på at de som eier serveren bruker mye tid/penger på å finne cheatere).

- Ikke noe garanti for at det ikke skjer noe på serveren så du mister characters, og heller ingen garanti (heller tvilsomt) at det blir tatt backup av serveren.

- Noen servere har helt idiotiske regler (så f.eks. en som posta screenshots på forumet her fra piratserver, hvor han var level 240 ellerno (se side 20 på den world of warcraft screenshot-tråden)).

- Ingen garanti for at serveren er oppe neste dag, og når den går ned, ingen som helst garanti for at den kommer opp igjen.

 

Men for all del, de som vil må bare få spille på piratservere for min del... Men jeg for min del spiller på, og fortsetter med å spille på offisielle servere, blandt annet av overnevnte grunner. Jeg betaler gledelig 100kr/mnd. for dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Var nok ikke det jeg testa på, kan inndrømme såpass.

Jeg ser en rød tråd her...

 

De fleste som snakker om at de selv spiller/skal spille det

på ulovlige servere kan fanden med ikke skrive Norsk engang.

Jeg trur dette har en sammenheng med hva slags folk som

ikke har råd til å spille wow.

 

Det er jo DET som er grunnen? Eller hva?

Flere av vennene mine sikler over spillet... men de spiller ikke

fordi det er dyrt for en 16åring uten jobb.

 

Forresten :

 

Hvordan får de som skal drive piratserverene tak på alt de må ha?

Serverene har jo en mye større utgave av WoW enn vi? ^^

Endret av Slettet-uVTr2vDm
Lenke til kommentar
Det er ganske så enkelt å finne ut om man kommer til å like et spill eller ikke før man kjøper det. Det at man trenger å "laste det ned for å prøve det først" er en heller usann unnskyldning.

Du kan like gjerne mene det er enkelt å vite om du liker et spill bare ved å se på coveret.

Alle er ikke som meg, men jeg har sløst nok syntes jeg. Jeg har oppsamlet en haug med spill som knapt har vært brukt, tilsammen koster disse tusener. Noen har faktisk aldri virket, noen var en dyp skuffelse siden demo/anmeldelser av spillet virket lovendes mens en del andre spill var ferdig spilt på fåtalls timer..

Nei, enten prøver jeg før jeg kjøper eller så kjøper jeg ikke idetheletatt.

 

Shimamo, Jeg åpner ikke lommeboken med bind for øynene og dotter i ørene, jeg unngår å angre på noe jeg har kjøpt eller brukt penger på, det er alt.

Det er ganske lett å finne ut om man liker et spill eller ikke. Demoer, lese reviews, se trailers og kanskje prøve hos en kamerat.

 

(Og dette med vedlikehold av servere: Det er vel MANGE andre spill som selges for 500 kr. Disse spillene kan man spille online. Steam og spillene der koster ikke i måneden og det gjør heller ikke WC3)

 

 

EDIT:

ulolig kan fanden med ikke skrive Norsk engang.

 

:hmm:

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

EMPORiO er ikke de første som prøver seg.

 

Emulerte World of Warcraft servere finnes, og de har eksistert en stund.

Men de som finnest til nå har et stort problem:

 

De mangler fullstendig innhold!

 

I motsetning til f.eks. Warcraft III er ikke interaktiviteten og innholdet styrt og lagret på datamaskinene som jeg og du bruker, men på servere som Blizzard eier. Der har de alt som skal til for å få oss til å spille time etter time, "streamet" direkte til oss via Blizzard sine egne realms.

Innholdet, og ikke minst logikken som er fullstendig skjult for oss, blir altså mangedoblet så vanskelig å emulere og arbeidet som hører med; sikkert tusen doblet. De skal tross alt gjøre jobben som et helt team hos Blizzard brukte flere år på å fullføre (og faktisk enda ikke er ferdig med det) og det med bind for øynene!

 

Glem Warcraft III og PvPGN ... dette er på et helt annet astronomisk nivå :)

 

Og ja, MMORPG's emuleringer eksisterer for eldre spill også, og de har akkurat samme problem fremdeles :)

Det ingen form for konkurranse mellom de virkelig utviklerne, og slike ambisiøse prosjekter, og eneste grunnen til at f.eks. Vivendi/Blizzard slo ned på www.gotwow.net var bare en ren formalitet...

 

(PS: Sjekk forresten http://www.gotwow.net, det var før en community portal for et antall WoW emuleringsprosjekter, men nå under Blizzard sin kontrol.)

Endret av Fury
Lenke til kommentar
Tenk på alt som kan hjelpe deg finne ut om du kommer til å like et spill eller ikke;

 

1. Hundrevis av anmeldelser

2. Eventuelle demoer

3. Tidligere erfaringer med samme type spill

4. Tidligere erfaring med utgiverne av de forskjellige spillene

5. Videoer

6. Om det er en etterfølger, hvor godt man likte det tidligere spillet i serien

++++

 

Det er jo så utrolig enkelt. Jeg har aldri brukt penger på et spill jeg ikke har likt, siden jeg har en god følelse for hva jeg kommer og kommer ikke til å like.

Tja.. vet ikke helt. Siste jeg minnes er Battle for Middle Earth. Skrytt opp av anmeldelser, lovende konsept (C&C i LOTR universet), tøffe videoer. MEN da jeg kjøpte det og spilte det litt var det jo faktisk helt uniteressant for meg.. Aner ikke om det finnes noen demoer til dette, men alt tilsa at dette var et knallspill. Og det er det sikkert også, men ikke for alle.

 

Jeg forsvarer ikke piratkopiering, jeg påpeker bare at det er faktisk ikke så enkelt å gjette seg til om man vil like et spill eller ikke uten å prøve det.

 

At noen sutrer over betalingsløsningen til WoW - javel, fjortisene kan spille på piratserverne så slipper ihvertfall vi andre å høre på gnålet deres ingame. :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er ganske så enkelt å finne ut om man kommer til å like et spill eller ikke før man kjøper det. Det at man trenger å "laste det ned for å prøve det først" er en heller usann unnskyldning.

Du kan like gjerne mene det er enkelt å vite om du liker et spill bare ved å se på coveret.

Alle er ikke som meg, men jeg har sløst nok syntes jeg. Jeg har oppsamlet en haug med spill som knapt har vært brukt, tilsammen koster disse tusener. Noen har faktisk aldri virket, noen var en dyp skuffelse siden demo/anmeldelser av spillet virket lovendes mens en del andre spill var ferdig spilt på fåtalls timer..

Nei, enten prøver jeg før jeg kjøper eller så kjøper jeg ikke idetheletatt.

 

Shimamo, Jeg åpner ikke lommeboken med bind for øynene og dotter i ørene, jeg unngår å angre på noe jeg har kjøpt eller brukt penger på, det er alt.

Det er ganske lett å finne ut om man liker et spill eller ikke. Demoer, lese reviews, se trailers og kanskje prøve hos en kamerat.

Jeg gir meg, du kan bare ha feil.

Lenke til kommentar
Tror disse folka (EMPORiO) snart kan vente seg alle rettsakers mor.

Om du tror de er så lett å "ta", så hvorfor er de ikke allerede "tatt"? :)

Portefolien dems skulle vært nok til det.

 

Men ontopic; Jeg prøvde å understreke med det forrige innlegget mitt at ingen kan eller burde se på en slik "emulert" kopi som en DEMO.

Ganske enkelt fordi det ikke er det samme spillet...

Lenke til kommentar
Tenk på alt som kan hjelpe deg finne ut om du kommer til å like et spill eller ikke;

 

1. Hundrevis av anmeldelser

2. Eventuelle demoer

3. Tidligere erfaringer med samme type spill

4. Tidligere erfaring med utgiverne av de forskjellige spillene

5. Videoer

6. Om det er en etterfølger, hvor godt man likte det tidligere spillet i serien

++++

 

Det er jo så utrolig enkelt. Jeg har aldri brukt penger på et spill jeg ikke har likt, siden jeg har en god følelse for hva jeg kommer og kommer ikke til å like.

Tja.. vet ikke helt. Siste jeg minnes er Battle for Middle Earth. Skrytt opp av anmeldelser, lovende konsept (C&C i LOTR universet), tøffe videoer. MEN da jeg kjøpte det og spilte det litt var det jo faktisk helt uniteressant for meg.. Aner ikke om det finnes noen demoer til dette, men alt tilsa at dette var et knallspill. Og det er det sikkert også, men ikke for alle.

 

Jeg forsvarer ikke piratkopiering, jeg påpeker bare at det er faktisk ikke så enkelt å gjette seg til om man vil like et spill eller ikke uten å prøve det.

 

At noen sutrer over betalingsløsningen til WoW - javel, fjortisene kan spille på piratserverne så slipper ihvertfall vi andre å høre på gnålet deres ingame. :thumbup:

Battle for Middle Earth har nu bare 82% ranking på gamerankings.com ;)

 

Dessuten er det laget av EA :)

Lenke til kommentar
Vet ikke om det er et saklig agrument, men kanskje BfME hadde vært bedre, hvis ingen hadde drevet med piratkopiering av spille EA lanserer...

Nei det er ikke et saklig argument.

 

Eller - la oss tenke litt. La oss si jeg hadde piratkopiert spillet, og fant ut at det ikke var noe for meg, da hadde jeg ikke kjøpt det heller. Tapte inntekter for EA.

 

Istedet brukte jeg 4-500,- på en spill som bare støver ned i hylla. Tapte penger for meg.

 

Hvem skal vi ta hensyn til? EA som lager et crappy produkt, eller forbrukeren som ikke får sjansen til å teste det crappy produktet før han kjøper det? Demoer er selvsagt et godt alternativ, og her burde jeg sjekket opp på forhånd, så du kan kanskje si jeg tabbet meg ut der. Finnes det demo for BfME forresten?

 

Hadde spill kostet 299,- pr stk tipper jeg omsetningen hadde økt betraktelig. Bortsett fra for oss som spiller WoW og ikke trenger noe annet. :w00t:

Lenke til kommentar

Litt uenig der da..

 

Det er da en selvfølge at det hadde kommet flere spill som holder en god standard. Hvis ikke utviklerne ikke hadde tapt penger på at folk piratkopierer. Må da skjønne De, at de ikke orker å lage bra spill.

 

Samtidig som vi forbrukere hadde bare kjøpt spill som hadde holdt en god standard.

 

Eneste mulighet nå(omtrent), er å lage akkurat spill slik som WoW. Det er litt synd da. Hvis alle spill som kommer skal koste 100,- hver måned! Det tror jeg ville vært døden for spilleindustrien(kanskje ikke WoW da :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...