Tobi2 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Denne tråden ser skummel ut. Tror den blir stengt jeg Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Det er vel flere andre som er godt igang med slike PvPGN-prosjekter? Jeg spiller selv på en 'pirat-server' hvor man kan komme inn med uoriginal WC3, og jeg gjør det rett og slett fordi det er et godt miljø, og tilpasset akkurat det jeg har lyst til å spille. (PS: Jeg eier WC3, og spiller på BNeT også) Med WoW er det vel ikke så mye annerledes, regner jeg med. Jeg har ikke prøvd spillet, men å spille på egne servere synes jeg alle skulle få lov til. Det som er feigt er å ta ibruk spillet for annet enn testing, og utnytte muligheten på piratservere for å slippe å betale. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Om det blir åpene WoW servere som er cracka vil de bli overflommet av cheats.. blir nok kjempe spennende å spille der Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Det er ganske så enkelt å finne ut om man kommer til å like et spill eller ikke før man kjøper det. Det at man trenger å "laste det ned for å prøve det først" er en heller usann unnskyldning. Du kan like gjerne mene det er enkelt å vite om du liker et spill bare ved å se på coveret. Alle er ikke som meg, men jeg har sløst nok syntes jeg. Jeg har oppsamlet en haug med spill som knapt har vært brukt, tilsammen koster disse tusener. Noen har faktisk aldri virket, noen var en dyp skuffelse siden demo/anmeldelser av spillet virket lovendes mens en del andre spill var ferdig spilt på fåtalls timer.. Nei, enten prøver jeg før jeg kjøper eller så kjøper jeg ikke idetheletatt. Shimamo, Jeg åpner ikke lommeboken med bind for øynene og dotter i ørene, jeg unngår å angre på noe jeg har kjøpt eller brukt penger på, det er alt. Lenke til kommentar
Tobi2 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Det hele er ganske enkelt. Privat ditt og datt, og cracking er lovbrudd. "Hvorfor finnes slike teite lover?". Det er snakk om copyright + at produsentene ser helst at de som bruker deres produkter har betalt for dem. De driver da ikke noen "veldedighetskampanje" eller da. De selger et produkt. Tenk på at pengeomløpet i spillbransjen ville vært ca. doblet hvis alle som har en cracka versjon hadde kjøpt spillet isteden for. Når det gjelder private wow server: Der kommer opphavsretten inn i bildet igjen vett du. Når tusenvis av spillere sitter å spiller uten at Blizzard har fått en krone for det. Da er man på bærtur så det holder. Hvorvidt private servere påvirker den lovlige verden annet enn at Blizzard sannsynligvis mister kunder tørr jeg ikke si noe på. Vil man ikke betale så fortjener man sannelig ikke å spillet det heller! Hilsen moralens vokter (akkurat her og nå iallefall) Endret 4. april 2005 av XzeroX10 Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Latterlig, en ting er det moralske, men et annet viktig aspekt er at hvis man skulle spilt på en "pirat server" så kan den når som helst bli tvunget til å legge ned av blizzard. Tviler også litt på at de har samme kraften i serverparken sin osv. kjedelig å lvle til 50 eller noe for så at alt skal bli borte. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Tenk på at pengeomløpet i spillbransjen ville vært ca. doblet hvis alle som har en cracka versjon hadde kjøpt spillet isteden for. Greit nok "hvis alle som har en piratversjon hadde kjøpt det istedet", men det hadde de jo selvsagt ikke! Lenke til kommentar
capy Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 om jeg kjøper et spill til 500,- så burde jeg få gjøre akkurat hva jeg vil med det. om jeg vil spille på en piratserver eller emulert server om du vil, så burde jeg heller få lov til det. å betale 100,- mnd. for noe du allerede har betalt full pris for er noe jeg ikke liker. så kan de som tar seg råd til det heller få suporten sin på standardserverene til wow. nå har jeg ikke wow, og kommer heller ikke til å kjøpe det av den enkle grunn at jeg ikke er interessert i å betale mnd. pris på et spill. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Det hele er ganske enkelt. Privat ditt og datt, og cracking er lovbrudd. "Hvorfor finnes slike teite lover?".Det er snakk om copyright + at produsentene ser helst at de som bruker deres produkter har betalt for dem. De driver da ikke noen "veldedighetskampanje" eller da. De selger et produkt. Tenk på at pengeomløpet i spillbransjen ville vært ca. doblet hvis alle som har en cracka versjon hadde kjøpt spillet isteden for. Her er vi enige, jeg og syntes produsentene må få betalt fra de som bruker deres produkter, men jeg syntes ikke produsenter skal få betalt fra folk som ikke bruker deres produkter. Du trenger ikke lete langt etter noen som har piratkopiert software for titusener av kroner men som aldri har brukt noe av det og heller ikke kommer til å bruke det. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 om jeg kjøper et spill til 500,- så burde jeg få gjøre akkurat hva jeg vil med det. om jeg vil spille på en piratserver eller emulert server om du vil, så burde jeg heller få lov til det. å betale 100,- mnd. for noe du allerede har betalt full pris for er noe jeg ikke liker. så kan de som tar seg råd til det heller få suporten sin på standardserverene til wow. nå har jeg ikke wow, og kommer heller ikke til å kjøpe det av den enkle grunn at jeg ikke er interessert i å betale mnd. pris på et spill. Så du mener det er HELT gratis å drivere serverne som WoW ligger på? Vedlikehold kommer ikke av seg selv! Lenke til kommentar
XzIz0 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 må være bra betalt å jobbe i support team høres det ut som Lenke til kommentar
Muda Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Ha, de kommer til å bli saksøkt, U.S.A tross alt. Så lenge det ikke blir support eller patcher til de som spiller på pirat-serverene så er jeg ikke så veldig imot, siden det er det månedsavgiften er til. Men kommer de som driver serverene til å profitere så blir det mye verre. Og tror ikke Blizz kommer til å tape så mye, blir vel for det meste folk som ikke hadde kjøpt spiller uansett. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 NB! Jeg gir ikke ifra meg nettstedet til EMPORiO. Lenke til kommentar
capy Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 om jeg kjøper et spill til 500,- så burde jeg få gjøre akkurat hva jeg vil med det. om jeg vil spille på en piratserver eller emulert server om du vil, så burde jeg heller få lov til det. å betale 100,- mnd. for noe du allerede har betalt full pris for er noe jeg ikke liker. så kan de som tar seg råd til det heller få suporten sin på standardserverene til wow. nå har jeg ikke wow, og kommer heller ikke til å kjøpe det av den enkle grunn at jeg ikke er interessert i å betale mnd. pris på et spill. Så du mener det er HELT gratis å drivere serverne som WoW ligger på? Vedlikehold kommer ikke av seg selv! og det er her de 500,- kommer inn i bildet. Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Tror du at 500kr for et spill du kan spille på i årevis holder når en spiller på servere som belastes med så mye pågang som det WOWs servere blir belastet med? Hvis folk ikke vil abonnere og ha et slikt spill, så kjøp et annet singleplayerspill som tar 20 timer å fullføre da. Skal alltid være noen sutreunger som ikke er fornøyd uansett hva som dukker opp. Kan forsåvidt nevne parabol, og det å abonnere på Canal digital e.l. Du betaler for innholdet måned for måned. Du kan også velge å se på NRK resten av ditt liv og kun betale lisens At spillbransjen går i retning av å ta betalt for mye innhold, er vel bare bra. Spill varer lengre. Småsykdommer med konseptet vil det alltid være i starten. Endret 4. april 2005 av AciD18 Lenke til kommentar
X672 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 om jeg kjøper et spill til 500,- så burde jeg få gjøre akkurat hva jeg vil med det. om jeg vil spille på en piratserver eller emulert server om du vil, så burde jeg heller få lov til det. å betale 100,- mnd. for noe du allerede har betalt full pris for er noe jeg ikke liker. så kan de som tar seg råd til det heller få suporten sin på standardserverene til wow. nå har jeg ikke wow, og kommer heller ikke til å kjøpe det av den enkle grunn at jeg ikke er interessert i å betale mnd. pris på et spill. Så du mener det er HELT gratis å drivere serverne som WoW ligger på? Vedlikehold kommer ikke av seg selv! og det er her de 500,- kommer inn i bildet. joa, 500nok per spiller holder heilt sikkert til å drive wow serverne i 6år framover... NOT!! er ikkje sikker på kor lenge blizzard har tenkt å holde på da men regner med 5-6 år... Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Det er ganske så enkelt å finne ut om man kommer til å like et spill eller ikke før man kjøper det. Det at man trenger å "laste det ned for å prøve det først" er en heller usann unnskyldning. Du kan like gjerne mene det er enkelt å vite om du liker et spill bare ved å se på coveret. Alle er ikke som meg, men jeg har sløst nok syntes jeg. Jeg har oppsamlet en haug med spill som knapt har vært brukt, tilsammen koster disse tusener. Noen har faktisk aldri virket, noen var en dyp skuffelse siden demo/anmeldelser av spillet virket lovendes mens en del andre spill var ferdig spilt på fåtalls timer.. Nei, enten prøver jeg før jeg kjøper eller så kjøper jeg ikke idetheletatt. Shimamo, Jeg åpner ikke lommeboken med bind for øynene og dotter i ørene, jeg unngår å angre på noe jeg har kjøpt eller brukt penger på, det er alt. Du må ha utrolig dårlig sans for spill da. Tenk på alt som kan hjelpe deg finne ut om du kommer til å like et spill eller ikke; 1. Hundrevis av anmeldelser 2. Eventuelle demoer 3. Tidligere erfaringer med samme type spill 4. Tidligere erfaring med utgiverne av de forskjellige spillene 5. Videoer 6. Om det er en etterfølger, hvor godt man likte det tidligere spillet i serien ++++ Det er jo så utrolig enkelt. Jeg har aldri brukt penger på et spill jeg ikke har likt, siden jeg har en god følelse for hva jeg kommer og kommer ikke til å like. Lenke til kommentar
AltuZ Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 helt erlig.. så trur jeg di ikke klarer å cracke wow hvertfall ikke på en stund Lenke til kommentar
capy Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 om jeg kjøper et spill til 500,- så burde jeg få gjøre akkurat hva jeg vil med det. om jeg vil spille på en piratserver eller emulert server om du vil, så burde jeg heller få lov til det. å betale 100,- mnd. for noe du allerede har betalt full pris for er noe jeg ikke liker. så kan de som tar seg råd til det heller få suporten sin på standardserverene til wow. nå har jeg ikke wow, og kommer heller ikke til å kjøpe det av den enkle grunn at jeg ikke er interessert i å betale mnd. pris på et spill. Så du mener det er HELT gratis å drivere serverne som WoW ligger på? Vedlikehold kommer ikke av seg selv! og det er her de 500,- kommer inn i bildet. joa, 500nok per spiller holder heilt sikkert til å drive wow serverne i 6år framover... NOT!! er ikkje sikker på kor lenge blizzard har tenkt å holde på da men regner med 5-6 år... etter at spillet er patchet til det er nermest plettfritt og det samme med serverene, vil driftskostnaddene være lik null. om alle kunne hoste en server, ville det dukke opp mange seriøse servere etter kort tid som ville fungert like bra som de som er der nå. og selvfølgelig skal vi kunne kreve kundeservise også. at folk godtar at det koster 100,- mnd. sier jo en del om spillet:) ser jo at jeg er på feil side av forumet til å "disse" blizz, men men. Lenke til kommentar
Dewd Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Har selv heller ikke no imot cracking osv. og EMPORiO får bare stå på med sitt Men.... Jeg synest at WoW er verdt de pengene Blizzard ber om, og kommer selv ikke til og spille cracket WoW ®Blizzard©! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå