Frugy Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hei Bare lurte på noe angående å lage en ISDN-kabel. Er dette likt som en nettverkskabel? Cat 5 kabel og RJ-45 plugger? Skal kabelen lages annerledes enn en nettverkskabel? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Standaren for en nettverkskabel og en ISDN kabel sett ut i fra forbindelsene i kabelen er like. (Krav til skjerming overhøring osv er jo selvsagt strengere i nettverk.) Så det er bare å lage en vanlig rett nettverkskabel så skal det funke! Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Ok, takker Men dette er i forbindelse med en svært viktig prøve og det var visstnok ikke aksetabelt å lage en nettverkskabel. Mener det bare var noen av parerne som brukes til ISDN. Jeg har laget slike kabler mange ganger, men husker det bare ikke! Er det noen som vet? Trenger sårt hjelp her. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hvis det er kablen som går ut fra NT1-boksen, så bruker den pin 3 til 6 i en RJ-45 plugg. Inn i NT1-boksen, brukes de to midterste pinnene. Hvis du trenger nøyaktig hva de ulike pinnene brukes til, så er ikke Google mer enn ett klikk unna. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hvis du bruker en rj45 8 pinns kontakt i hver ende, eller kombinasjon av 6 og 8 pins kontakter og skal bruke vanlig flat telefonledning med fire ledere, er det bare å passe på å stikke dem inn i de fire hullene i midten på kontaktene. På en 6 pins vil du få en ledig på hver side, på 8 pins vil du få to. Bare pass på å få dem paralell, ikke snu den ene oppned, da krysser du. Viola! Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hvis det er kablen som går ut fra NT1-boksen, så bruker den pin 3 til 6 i en RJ-45 plugg. Inn i NT1-boksen, brukes de to midterste pinnene. Hvis du trenger nøyaktig hva de ulike pinnene brukes til, så er ikke Google mer enn ett klikk unna. U-grensesnittet. (Inn til NT1 fra sentralen) bruker pinne 4 og 5. (Par 1) S-bussen (Ut fra NT1 til telefoner) bruker pinne 3, 4, 5 og 6. (Par 1 og 2) Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) U-grensesnittet. (Inn til NT1 fra sentralen) bruker pinne 4 og 5. (Par 1)S-bussen (Ut fra NT1 til telefoner) bruker pinne 3, 4, 5 og 6. (Par 1 og 2) Jaha, fint du siterer meg og skriver det samme som meg. Første linken fra Google viser det til og med tegning/bilde. En annen gang, ikke kast bort min, din og andres tid. PS. Det heter vel egentlig S/T-buss/grensesnitt, ikke S-buss. Endret 6. april 2005 av sofTest Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Jaha, fint du siterer meg og skriver det samme som meg. Første linken fra Google viser det til og med tegning/bilde. En annen gang, ikke kast bort min, din og andres tid. PS. Det heter vel egentlig S/T-buss/grensesnitt, ikke S-buss. Opps. Leste litt for fort. fikk ikke med meg at det var pinne 3 til 6. (Leste det som pinne 3 og 6....) Beklager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå