Lord_Linus Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Pappa har akkurat kjøpt seg en ny maskin(MSI mega651). Tok det ISDN kortet som stod i hans gamle maskin og satte det i det nye for han. Koblet opp utstyret hans, alt ser ut til å fungere som det skal. Par dager etterpå ringer han og sier at han ikke får sendt mail, jeg regner med at han har satt opp mail kontoen sin feil, men det hadde han ikke gjort. Tok med maskinen hjem til meg for å se på den. Koblet den opp mot internett ved hjelp lan porten på maskinen, og da fikk jeg sendt mail..? Regnet da med at problemet var ute av verden, men når jeg tester hjemme hos far så får jeg fortsatt ikke sendt mail, bare mottat. Så han får motta mail, og å surfe på internett uten problem. Lurer på om det kan være ISDN kortet som er feil? Noen som har noen ide hva som kan være galt, får opp en feilmld, men den har sjekket ut, den handlet om portet som måtte være oppne får å kunne sende mail. Lenke til kommentar
gerri28 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Er sikkert bare SMTP serveren som ikke godtar relaying, skift SMTP server til den provideren som du bruker til å ringe opp med ISDN kortet Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Bruker telenor frisurf. SMTP server skal da ifølge telenor være smtp.online.no, har også prøvd med smtp.frisurf.no Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Bruker telenor frisurf. SMTP server skal da ifølge telenor være smtp.online.no, har også prøvd med smtp.frisurf.no Han har ikke hatt virus da slik at de har sperret for utgående mail når han kobler opp med sitt brukernavn og passord? Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Lurte på dette samme selv, men OS'et på maskinen er jo nyinstallert, bruker AVG, Spy bot, og ad-aware, og ingen av dem finner noe. Har også brukt hijackthis for å finne noe. Skjønner ingenting av dette, har lurt på om jeg skal ta en re-install men vet ikke om det er løsningen. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Lurte på dette samme selv, men OS'et på maskinen er jo nyinstallert, bruker AVG, Spy bot, og ad-aware, og ingen av dem finner noe. Har også brukt hijackthis for å finne noe. Skjønner ingenting av dette, har lurt på om jeg skal ta en re-install men vet ikke om det er løsningen. Han har ikke hatt dritt på sin gamle maskin da? Bare ta og ring kundeservicen hos frisurf og sjekk med de. Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Dropp det forbanna dritt abb fra frisurf. Det er og blir den værste møkka som fins. Bruk start.no sin gratis tjeneste, ingen brukernavn ingen passord. Enkelt og greit! Telefon nummeret er: 21 40 50 60 og funker på analog og ISDN. SMTP er smtp.start.no Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Skal prøve med start.no, har tenkt på det samme selv faktisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå