Håkon03 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Ser av mange emner her at mange sliter med dette, men jeg får ikke så mye ut av det. Jeg har adsl og modem gjennom tele 2.(thomson 510i) Jeg har kjøpt en ruter: D-link 624+ Jeg har koblet dette sammen og allt fungerer med kabel på den stasjonære og den bærbare. Noen som vet hva slags oppkoblingsmetode som tele 2 bruker? Dette spørsmålet kommer under konfigurasjonen av routeren. Alle lys som skal lyse lyser på routeren, men ingen kontakt med den bærbare integrerte nettverkskortet i min FS M1420. Jeg har prøvd å lage et tråløst nettverk i XP sp2, men den bærbare finner ikke noe nettverk. Jeg er nesten sikker på at jeg gjør noe feil, eller unlater å gjøre noe under konfigureringen av routeren da jeg ikke får kontakt med det tråløse nettverkskortet i den stasjonære heller. Jeg ber om at noen kan hjelpe meg med oppsettet av D-link 624+ Håper på hjelp, dette har vært en frustrerende helg for meg, og ikke minst familien Hjelp Lenke til kommentar
halex Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Har du prøvd maskinen på andre nett? På siemens maskiner er det en av og på bryter for å aktivere trådløstkortet. Vet om mange som har brukt tid på å finne ut det... Lenke til kommentar
halex Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Men ett annet problem du kommer til å støte på er at mpdemet har innebygd router. Så det enkleste hadde vært å kjøpt et accesspunkt istedet for router. Men gjort er gjort... To rutere på samme sett viser seg å være en dårlig kombinasjon.. Det du gjør da er å sette D-dlink routeren på ett annet nett (routere linker sammen nett). Hvis thomson boksen har 192.168.1.1 til IP, konfigurerer du IPadressen til D-linken din til å være 192.168.2.1. Så konfigurerer du gatewayinstillingene i D-linken til 192.168.1.1 Da skal ting være i orden Lenke til kommentar
halex Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 En annen måte å gjøre det er å konfigurere modemet til å stå i "bridge-mode" (koble ut routerdelen). Jeg vil anbefale deg den første løsningen. Har satt om noen trådløse hjemmenettverk og synes det er greiere å sette routeren på ett annet nett. Lykke til! Lenke til kommentar
iblis Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Fra manualen: Use router as Access Point / Switch It is STRONGLY recommended that you do not use 2 routers. You may want to return it and purchase an access point (wireless) or a hub/switch. To use your router as an access point only, please follow the steps below: Router A is the router you want to use as the router - connected to the modem. Router B is the router you want to use an access point or switch. Step 1 Do not use the WAN port on router B. Step 2 Depending on your network setup, you may need to change the LAN IP address of router B. The default is 192.168.0.1. If you are using another router, DHCP server, or Internet connection sharing software, change the LAN IP address of the router to an IP in your subnet (192.168.0.2). The LAN IP address must be static. Step 3 Disable DHCP on router B. To disable DHCP, go into the routers configuration > Home > DHCP. Click Disable and then click apply. Lenke til kommentar
Håkon03 Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Takk så lenge, jeg får ikke gjort så mye før jeg kommer hjem, men er modemet en router, den har kunn en LAN inngang bak?? Lenke til kommentar
Håkon03 Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Hvordan finner jeg ip adressen til thomson modemet mitt? PÅ D-link oppsettet får jeg ut en status side som sier følgende: LAN: IP 192.168.0.1 Subnet mask 255.255.255.0 WAN: ip 193.216.92.20 Supnet mask 255.255.254.0 Default gateway 193.216.92.1 Under begge er det også MAC addresser, men det er vel ikke viktig her? Er det disse som må byttes? Jeg kan ikke se hvordan jeg kommer inn på modenmet mitt (Thomson) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hvordan finner jeg ip adressen til thomson modemet mitt? Modemet står som brigde, du får Tele2 sin IP på routeren din så du kan glemme alt dette snakket om router i modemet. Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 På d-link 624+ kan man bruke en av ethernet portene som lan mellom d-link'en og tele2 routeren. Da blir den ett clean aksesspunkt. De fleste bærbare med wlan innebygget må du skru på wlanet i bios. Eller med ett program i windows. Har du prøvd å få kontakt med d-link'en på wlan i samme rom som d-link'en står? Du får ha lykke til med ditt d-link produkt Mvh Thelle Lenke til kommentar
Håkon03 Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Vil det si at allt er som det skal? Jeg får ikke kontakt på trådløst Lenke til kommentar
Håkon03 Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Til Thelle: Hvordan skrur en på WLAN på bærbar, jeg bruker fn F1 og da lyser det et signal som jeg tror indikerer at den er på? Ja, jeg har sittet i samme rom det meste av tiden. Kan du forklare ditt første pkt litt mer utfyllende, den skjønte jeg ikke Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 På d-link 624+ kan man bruke en av ethernet portene som lan mellom d-link'en og tele2 routeren. Da blir den ett clean aksesspunkt. Som sagt ser man av WAN-IP at D-Linken hans får en offisell IP av Tele2, ergo har han ikke noen router i modemet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hvordan skrur en på WLAN på bærbar, jeg bruker fn F1 og da lyser det et signal som jeg tror indikerer at den er på? Kikke i manualen til maskinen? Det pleier og være et slags tårn eller antennesymbol med "stråler" rundt på disse funksjonstastene. Lenke til kommentar
Håkon03 Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Joda, tårnet lyser, men finner intet nettverk. Rødt kryss Det må være noe feil med oppsettet mitt på routeren. må vel søke noe hjemmestøtte Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Det kan jo være så enkelt som at du ikke har konfigurerte den trådløse delen av den trådløse routeren, dvs ikke har slått på radioen. I og med at du ikke får kontakt fra en stasjonær med trådløst kort, samt at den fungerer OK med kabler. Selv om jeg synes det er rart, på min DI-624 var trådløst default på. Sjekk under Wireless om radioen mot formodning skulle vært slått av. Her kan du også velge kanal, velg noe annet en 6, samt sette opp kryptering - WEP/WPA. Ellers er det korrekt at Thomson modemet står i brigde mode når du får den WAN-adressa som du får. Lenke til kommentar
Håkon03 Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Takk for svar på mail Bolson. Det løste ikke problemet, det var en sjult sikkerhetsinnstilling på min fs maskin. Fikk en IT kar på jobben til å hjelpe. Nå er allt fryd og gammen!! Det funker meget bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå