Gå til innhold

Om bruk av tabeller og menysider


Anbefalte innlegg

Jeg har nå (endelig) klart å finne ut hvordan jeg kan inkludere en webside i en annen.

 

Har en side kalt "index.html" som henter opp en annen side kalt "meny.htm". Nå er det slik at "meny.htm" hentes opp i en av to celler i en tabell. Det jeg så lurer på er om det er mulig at alle sidene som "meny.htm" inneholder linker til f.eks "side1.htm" - "side2.htm" - "side3.htm" osv. kan hentes opp i den andre cellen i samme tabell?

 

Koden som henter opp "meny.htm" i tabellen er;

 

<!--webbot bot="Include" U-Include="meny.htm" TAG="BODY" -->

 

Hva denne koden gjør eller hvordan den fungerer aner jeg ikke siden web-design absolutt ikke er min sterke side men jeg får vel prøve å lære :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dan Hansen skrev (2002-07-03 10:14):

Koden som henter opp "meny.htm" i tabellen er;

 

<!--webbot bot="Include" U-Include="meny.htm" TAG="BODY" -->

 

Hva denne koden gjør eller hvordan den fungerer aner jeg ikke siden web-design absolutt ikke er min sterke side men jeg får vel prøve å lære :smile:

 

 

Eg trur dette er MS spesifikk Frontpage-kode. Eg tippar at dette ikkje vil virke i Opera, Mozilla, Netscape, og liknande, om dette ikkje er server-side då. Om det er det, vil det nok ikkje virke på Unix/Linux-baserte servrar.

 

mvh.,

Vegard

 

 

 

[ endret av kilogram den 2002-07-03 22:37 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du maa ha frontpage ext. paa burken for at dette skal funke, ergo kun winbaserte servere kan hoste dette, vet derimot ikke aassen det er stoetta i forskjellige browsere, men en bra loesning er det definitivt ikke. PHP er mer eller mindre plattform uavhengig aa har bedre funksjoner for akkurat dette, i tillegg gir det deg bedre valgfrihet naar det gjelder hosting alternativer

Lenke til kommentar

Er vel like enkelt (enklere?) å gjøre det i PHP:

 

<?php

include 'morosam_fil.inc';

?>

 

Hvis server'n ikke støtter PHP kanskje den støtter SSI:

 

<!--#include virtual="/morosam_fil.html" -->

 

 

PHP er jo helt klart den kraftigste løsningen hvis du ønsker å gå litt videre seinere, da det er et fullverdig programmeringsspråk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...