Dan Hansen Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Jeg har nå (endelig) klart å finne ut hvordan jeg kan inkludere en webside i en annen. Har en side kalt "index.html" som henter opp en annen side kalt "meny.htm". Nå er det slik at "meny.htm" hentes opp i en av to celler i en tabell. Det jeg så lurer på er om det er mulig at alle sidene som "meny.htm" inneholder linker til f.eks "side1.htm" - "side2.htm" - "side3.htm" osv. kan hentes opp i den andre cellen i samme tabell? Koden som henter opp "meny.htm" i tabellen er; <!--webbot bot="Include" U-Include="meny.htm" TAG="BODY" --> Hva denne koden gjør eller hvordan den fungerer aner jeg ikke siden web-design absolutt ikke er min sterke side men jeg får vel prøve å lære :smile: Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Dan Hansen skrev (2002-07-03 10:14): Koden som henter opp "meny.htm" i tabellen er; <!--webbot bot="Include" U-Include="meny.htm" TAG="BODY" --> Hva denne koden gjør eller hvordan den fungerer aner jeg ikke siden web-design absolutt ikke er min sterke side men jeg får vel prøve å lære :smile: Eg trur dette er MS spesifikk Frontpage-kode. Eg tippar at dette ikkje vil virke i Opera, Mozilla, Netscape, og liknande, om dette ikkje er server-side då. Om det er det, vil det nok ikkje virke på Unix/Linux-baserte servrar. mvh., Vegard [ endret av kilogram den 2002-07-03 22:37 ] Lenke til kommentar
Booth Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Du maa ha frontpage ext. paa burken for at dette skal funke, ergo kun winbaserte servere kan hoste dette, vet derimot ikke aassen det er stoetta i forskjellige browsere, men en bra loesning er det definitivt ikke. PHP er mer eller mindre plattform uavhengig aa har bedre funksjoner for akkurat dette, i tillegg gir det deg bedre valgfrihet naar det gjelder hosting alternativer Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Er vel like enkelt (enklere?) å gjøre det i PHP: <?php include 'morosam_fil.inc'; ?> Hvis server'n ikke støtter PHP kanskje den støtter SSI: <!--#include virtual="/morosam_fil.html" --> PHP er jo helt klart den kraftigste løsningen hvis du ønsker å gå litt videre seinere, da det er et fullverdig programmeringsspråk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå