Gå til innhold

Internett på bærbar via mobil-tlf

Anbefalte innlegg

Hvilke løsninger har man da?

Antar man bruker helst enten bluetooth eller IR?

Hvordan funker dette da? Kobles telefonen på et vis til 56 kbps-modemet i den bærbare slik at mobilen bare fungerer som ei telefon-linje? Kan alle mobiler brukes til dette så fremt de kan kobles til den bærbare?

Hadde tenkt på en løsning med f.eks. denne http://deal.no/produkt.cfm?kid=4171&id=76481&spec=yes#spec

og en Nokia 6600. Hvordan vil det funke? Jeg har ikke noen av disse enda, men vurderer kjøp av begge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har i lengre tid brukt min Siemens S55 til å koble meg opp til nettet, både via IR (til laptop) og via Bluetooth (til PDA). Det fungerer glimrende det. Følger med bruksanvisning til S55 (og S65 antar jeg) om hvordan du gjør dette. Generelt kan man si at man setter opp laptop/PDA til å bruke mobilen som "modem".

Nei, alle kan nok ikke brukes slik, men vil tro at de fleste nyere og litt "proffe" kan det. Har den IR eller BT så burde det gå bra.

Lenke til kommentar

Du kan velge å enten bruke GSM eller gprs. GSM betaler du for tiden du er på, mens gprs for det du laster ned. Nokia har ca. 50 kbps for GSM høyhastighet, mens man kan oppnå maks ca. 128 kbps med gprs hvis man er i område med Edge.

For oppsett av Nokia 6600 på Telenor-nettet, se linkene under

GSM Høyhastighet

GPRS

Lenke til kommentar

Tele2 har en del spesielle løsninger på tjenestene, men jeg tror du må betale det det koster å ringe til Telenor-abo. for bruk av GSM.

For gprs, som jeg anbefaler, finner du prislisten her.

Vet ikke overføringshastigheten for IR eller Bluetooth, men går ut fra Bluetooth har høyere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...