ExcaliBuR Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Test/Benchmarks Ser ut som om AGP utgaven er raskere enn PCIe... Ser litt lysere ut for en Fudo for AGP da =) Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Testen til Beyond3D viser bare marginale forskjeller, ofte i favør til PCIe utgaven. http://www.beyond3d.com/reviews/club3d/x8x0/ Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Merkelig, kan kanskje ha noe med layout å gjøre fra PowerColor -> Club3D? Personlig liker jeg ikke Club3D, deres gamle R200 kort fungerte ikke i det hele tatt med enkelte hovedkort (deriblant mitt gamle, noe jeg surt erfarte). Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Merkelig, kan kanskje ha noe med layout å gjøre fra PowerColor -> Club3D? Personlig liker jeg ikke Club3D, deres gamle R200 kort fungerte ikke i det hele tatt med enkelte hovedkort (deriblant mitt gamle, noe jeg surt erfarte). Tviler... Tror heller det er mer maskinvare/tilfeldigheter... Uansett så er ikke AGPx8 noen flaskehals idag, så derfor er det ikke noen særlig forskjell. AGP bruen gir nok litt mer forsinkelse, men dette er knapt målbart. Vi har lenge sett samme resultater med nVidia sin HSI bru (AGP - PCIe og PCIe - AGP) Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Raptor' date='04/04/2005 : 22:10'] Tviler... Tror heller det er mer maskinvare/tilfeldigheter... Uansett så er ikke AGPx8 noen flaskehals idag, så derfor er det ikke noen særlig forskjell. AGP bruen gir nok litt mer forsinkelse, men dette er knapt målbart. Vi har lenge sett samme resultater med nVidia sin HSI bru (AGP - PCIe og PCIe - AGP) Hmm... jeg har ikke sett noen tall for HSI broa... Men jeg syntes at det var en slik ytelsesforskjell mellom Beyond3D og Digit-Life. Persnolig stoler jeg også mer på Beyond3D. Såså, håper B3D får testa PC sin AGP =) Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Tragisk prising. Merkelig at AGP er så mye dyrere enn PCI-e, for det er jo nettopp prisen på X800 XL PCI-e som parkerer 6800 GT til de grader. Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Tragisk prising. Merkelig at AGP er så mye dyrere enn PCI-e, for det er jo nettopp prisen på X800 XL PCI-e som parkerer 6800 GT til de grader. Ikke merkelig i det hele tatt. X800XL er et kort som er produsert for PCIe, derfor blir det dyrere når de setter på en AGP-bro. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Jepp, tenkte meg nesten det. Det er uansett ganske dumt. Fordi det fjerner X800 XLs store overtakpå 6800 GT. Er nesten så de kunne droppet å lage Radeon X800 XL til AGP hvis det skal koste såpass mye.. (nesten) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå