aLmAnZo Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 http://www20.tomshardware.com/howto/20041113/index.html Dette ser jo lovende ut, jeg har ikke fått testet det, men det ett en relevant alternativ da, siden dette faktisk er en god del billigere en andre alternativer. En LCD skjerm med 1024 oppløsning koster ca 1000 kr i dag. Og en overhead kan du vel få tak på billig. utenom det trenger du en vifte. Kostnad? 200 - 300 kr. Tilsammen blir dette en projektor til under 2000 kr. Jeg skal iallefall prøve. Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Ser spennende ut det der, kan du ikke holde posten åpen da etterhvert som du går frem i forsøket. Fikk lyst til å prøve det samme, mest for moro skyld. -SD- Lenke til kommentar
aLmAnZo Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Jo, det kan jeg gjerne. Jeg skal også prøve dette for morro skyld. Hehe, kansje bruktmarkedet for overheads får en aldri så liten oppgang fremover Jeg må først skaffe pengene, jeg er bare skoleungdom, så dette kan være ett problem. Har en verksted regning på 7000 kroner å betale også. En stor fordel med denne løsningen er også pæreprisen. Det er allment kjent at projektor pærer koster en formue, mellom 2 og 4000 for en gjennomsnittlig pære. En overhead pære derimot, koster under 500 kroner, og varer noe like lenge. Besparende. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 sigen på forumet er godt i gang med å bygge en slik såkalt prosjektor! Se denne tråden her: http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=396444 Hadde bygd en selv om det ikke hadde vært for mitt lille rom.. Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 det som er å utsette på ein slik pj er Lyslekasje, WAF, palssering av prosjektor og dårleg kontrast ved gammal overhead.. det finst lignende lcd panel for bruk på overhead. Tenkt til forelesninger av diverse slag... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Sant det ghost7 sier! Har to slike på skolen som jeg personlig bruker hyppig! Er jo helt tragiske og det er som du også nevnte kontrasten som er dårlig.. Men bildene på Tomshardware ga inntrykk av en helt fin kontrast egentlig. Altså så gjelder det å ha en god pære og selvfølgelig en skjerm med god kontrast! Oppdateringshastigheten er ikke farlig i det hele tatt, for den er mye høyere enn på en vanlig TV uansett. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 resultatet blir jo ikkje så bra som ein årtlig pj. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå