Gå til innhold

Hva skjer når jeg bruker et skjermkort som krever?

Yonaz

Anbefalte innlegg

BFG Tech GeForce 6800 Ultra 256MB OVERCLOCKED

The PRESS:

“Worlds Fastest Video Card.”

— PC Gamer

“The BFG 6800 Ultra OC is THE NVIDIA card to own.”

— EnvyNews.net

“The BFG 6800 Ultra OC is a fast card, a very fast card.”

— Bjorn3D.com

* GPU NVIDIA® GeForce™ 6800 Ultra

* Bus Type AGP

* Memory 256MB GDDR3

* Core Clock 425MHz (vs. 400MHZ standard)

* Memory Clock 1100MHz (effective)

* RAMDAC Dual 400MHz

* API Support Microsoft® DirectX® 9.0, OpenGL for Microsoft® Windows®

* Connectors Dual DVI, S-Video

* 638 million vertices/sec.

* 35.2GB/sec. memory bandw

This Graphics Card Requires:

1. A minimum 480W system power supply

2. An AGP 2.0 (or higher) compliant motherboard. Some motherboards violate the AGP specification and therefore this card may not physically fit in some systems. <

3. A vacant PCI slot adjacent to the AGP slot. This board occupies two slots: one AGP and one PCI.

4. Two available hard disk drive power dongles (smaller floppy disk drive connector is not sufficient).

Included in the box:

BFG GeForce™ 6800 Ultra OC™ graphics card, Quick install manual, 2 DVI-I to VGA connectors, 2 “Y”

1. A minimum 480W system power supply

Vil korte funke med 350 w strømforsyning??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer helt ann på hvor mange amps du har på 12v railen din. I fjor kjørte jeg et 6800 GT overklokked til Ultra kort på en moderat overklokket pentium med en 360 watt Chiefteck. Det fungerte helt greit, men satte begrensninger på vidre klokking av systemet. 12v railen på den PSUn droppa ned i 11 blank uten at jeg fikk reboots. Bytta så til en OCZ powerstream og railene ble stabile.

Lenke til kommentar

Spørs litt hvilken PSU - ikke Q-Tec?

og resten av systemet, et 6800 kort bruker vel opp til 100W ved "hardt arbeid", har du "is i magen" kan du prøvekjøre kortet i 3DMark 01/03/05 får det "artifakter" kan mangel på power fra PSU være en av syndebukkene. Prøvde mitt 6600GT kort med 580MHz GPU og 1140MHz RAM såg litt rare bilder i et par tester i 3DM03 - fikk latterlig lav poengsum (5836) får 8548 "uklokka" - ser ut som klokkinga på GPU ble for hard, 560/1145 har gitt 8876.

For ekstra power fra PSU til kortet bør en bruke to kabelpar fra PSU - ikke en kabel med 2 molexkontakter, AGP leverer vel max ca. 30W - resten (ca. 70W)må hentes direkte fra PSU. Kablene mellom PSU og Molex kontakter er ofte så små i kvadrat at en får mye varme OG spenningsfall om en bruker en kabel - spenningsfallet kan bli så stort at spenningene som når fram er under krava (12V blir under 11V..) slik at skjermkortet slår seg av eller lager andre problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...