Fosse Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Har en Acer TM med en harddisk på 80GB. Hardisken er delt i tre. En liten partisjon til gjenoppretting(vises ikke i "min datamaskin") og to andre partisjoner som er like i størrelse. Disse er i formatet FAT32. Kan jeg konvertere disse til NTSF uten at det skjer noen me dataene på disken? Bruker Partition Magic. Kjører WinXP Pro Endret 4. april 2005 av Fosse Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Kan vel skape litt problemer det, men sannsynligvis går det greit. Det beste er nok og formatere diskene på nytt med ntfs hvis du har kunnskap til dette. Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Ja, men det anbefales ALLTID uansett å ta backup av ting du MÅ ha.. Ting kan skje, selv om det er 99% sikkert.. Bare spør de mange som har gått på pilla og endt opp med en unge =) 99% sikkert er ikke 100% Lenke til kommentar
breathe Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Gjøres på egen risiko, men jeg har selv gjort dette smertefritt utallige ganger: CONVERT volum: /FS:NTFS Kommandoen utføres helst i et kommandoshell ... Start -> Kjør -> cmd.exe CONVERT /? for en beskrivelse. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 breathe: Har også gjort det på min c disk. Men da eg satte opp min nye maskin i juli 03 slettet eg NTFS og laget en FAT32. Liker bedre fat til os disk, er lettere å slette skjulte mapper og filer. Lenke til kommentar
Fosse Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Det jeg syns er irriterende er at acer maskinen er ikke levert med enkeltstående WindowsXP, i stedet rescue disker som er basert på en utfaset norton ghost versjon som egentlig er for win98. Derfor blir diskene i FAT32. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Fosse: Ingen som sier at DU må bruke de diskene. Kjøpte selv en ibm aptiva(min første pc) som var med recovery/rescue cd. Ble lei heler skiten, kjøpte win95ENG og installerte. Det var akkurat som å få en nye pc. Så kjøp winxp og installer som normalt. Lenke til kommentar
Fosse Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Så kjøp winxp og installer som normalt. Har faktsik vurdert det, kanskje jeg gjør det når neste lønning kommer. Hater recovery discs. Føler det blir so masse dritt på maskinen so jeg ikke har kontroll over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå