Tjohei Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Kjøpte nylig en PHILIPS 32PW6408 på Elkjøp, og jeg har oppdaget noe merkelig. Når jeg setter den i 4:3 modus (med svarte rander på sidene), blir bildet "klemt sammen" på "feil måte". Beklager fnuttene men det er litt tricky å forklare. Midt på skjermen blir ting trukket litt ut, det blir altså litt breiere, mens på sidene, spesielt den venstre, blir ting klemt sammen mer enn det skal. Det ser ganske kårny ut, for eksempel i Nytt på nytt. Når de filmer Anne-Kath rett på, blir hun uvanlig bred i trynet, men når de filmer henne sammen med gjesten, lander hun akkurat der bildet klemmes mest sammen, og ser dermed uvanlig slank ut. Det samme skjer også hvis jeg kjører XBox spill (fra scart) i 4:3 (det er jo ikke alle spill som støtter 16:9). For eksempel i Serious Sam. Der står jeg og ser på en murvegg, og når jeg beveger meg sidelengs (i spillet altså) så endres bredden på mursteinene alt ettersom hvor på skjermen de er. De er bredere midt på skjermen enn litt ut til venstre. Det skal også nevnes at når jeg velger innstillingen "Widescreen" er problemet helt borte, med unntak at alle mennesker i 4:3 sendinger ser veldig pussig ut, da. Problemet er der i alle andre "moduser", være det 14:9 zoom, 16:9 zoom, Super Wide osv... Det jeg lurer på er om dette er noe feil med tv'en min, med 32PW6408 tv'er, eller widescreen tv'er generelt. Skal jeg dra til Elkjøp og klage for å få ny tv, eller skal jeg bare returnere den, få igjen pengene og vente på bedre teknologi? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå