Gå til innhold

kommer det noe nytt kompakt fra canon snart?

Anbefalte innlegg

er ganske oppgitt over canon med deres a510 og a520, hadde vært knall-kameraer dersom de hadde den nye prosessoren pog videomode som nye ixusene har. samtidig har de nye ixusene fått enda mindre manuelle muligheter, null info om lukker / blender er latterlig, for ikke å snakke om "lang exponeringstid" funskjonen som er dårligere enn på første ixus i.

noen som ser lys i tunnelen?

min a75 begynner å skrangle, derfor er jeg på utkikk etter en arvtager som er verdig.

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett merke er jeg lite imponert over de digitale kompaktkameraene i dag. Nå har jeg ikke prøvd alle merkene og modellene i verden, men jeg har i alle fall ikke funnet noen som tilfredstiller kravene jeg nevnte to meldinger tilbake.

Erfaringer med ekte film og digital SLR gjør det utrolig vanskelig å bli glad i kompakte digitalkamera, i alle fall for meg.

Men for å gå til topic så er vel svaret dessverre nei. Det har ikke vært annonsert noe banebrytende på kompaktfronten fra Canon. På dette området skulle jeg gjerne sett en revolusjon som da Canon kom med sin D300 når det gjelder pris og funksjonalitet.

Lenke til kommentar
Jeg er for så vidt klar for et skikkelig kompaktkamera som har vidvinkel, god responstid og muligheter for manuelle instillinger.

Holder meg til Nikon D70 fram til det dukker opp, selv om jeg gjerne skulle hatt et backupkamera.

Nikon Coolpix 8400.

*Beste vidvinkelen på markedet blant kompaktkamera (tilsv. 24mm).

*Rask respons

*Mange muligheter for manuelle innstillinger.

I tillegg

*Vridbar skjerm

*God batterilevetid

*Meget god optikk (og bildekvalitet)

Men er nok litt større enn trådstarters ønskekamera.

Lenke til kommentar

I alle fall større enn jeg vil ha, men 8400-en virker for såvidt supert det.

Husker en fyr jeg møtte i japan som tok vanvittige bilder fra dansegulvet på et utested med et middels stort kompaktkamera. Var i alle fall 28mm, hadde ok blitz som nådde langt nok på gulvet + at han kunne stille inn at blitzen slo inn i slutten av eksponeringa. Sykt bra bilder ble det. Synd jeg ikke fikk med meg hvilket kamera det var :ermm:

Lenke til kommentar

Hei Afseth!

Etter å ha lest noen poster fra deg, virker det som at du er en skikkelig Nikon-fan.

Bare for å ha alternativer: Hvilket Nikon-kamera vil du anbefale dersom jeg tenker på å kjøpe Ixus 700? :innocent:

Lenke til kommentar
Hei Afseth!

Etter å ha lest noen poster fra deg, virker det som at du er en skikkelig Nikon-fan.

Bare for å ha alternativer: Hvilket Nikon-kamera vil du anbefale dersom jeg tenker på å kjøpe Ixus 700? :innocent:

Kommer ann på dagsformen hva jeg liker best :)

For en stund siden hadde jeg Canon som favoritt da de hadde, i mine øyne, meget gode kamera i de fleste klasser. Nå synes jeg imidlertid at Nikon har bedre utvalg av gode kamera i enkelte klasser, blant annet lavere klasse (Canon Ixus 30-50, vs. Nikon Coolpix 5900, 7900... her slår Nikon Canon på bildekvalitet, hurtighet og batterilevetid) og semiproff før speilrefleks. Canons Pro 1 er vel egentlig en flopp, mens Coolpix 8400 og 8800 får mye skryt.

Hvis du tenker på Ixus 700 er Coolpix 5900 og 7900 like gode alternativer til en billigere pris. Litt større kanskje, men liker de bedre tross dette. Ta en titt på de. Coolpix 7900 er utrolig stilig i svart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...