willywonka007 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Hei! Driver å skal kjøre en VPN-bro til en server i forbindelse med SuperOffice. Hele forbindelsen blir terminert straks jeg kobler til. Har fått høre at GRE-protokollen må åpnes for at dette skal funke. Mitt spm. er derfor; hvordan åpner man protokollen i et Lucent Cellpipe 20A? mvh -- #Vilhelm Endret 4. april 2005 av willywonka007 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hele forbindelsen blir terminert straks jeg kobler til. Har fått høre at GRE-protokollen må åpnes for at dette skal funke. Mitt spm. er derfor; hvordan åpner man protokollen i et Lucent Cellpipe 20A? Svjv er dette er reint modem som ikke kan konfigureres, er du sikker på at problemet ligger i modemet? Lenke til kommentar
willywonka007 Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 hm... kan ikke tenke meg noe annet. De andre komponentene i "nettverket" er en switch og en trådløs link (ikke router). Kan sperra ligge i noen av disse? v Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 hm... kan ikke tenke meg noe annet. De andre komponentene i "nettverket" er en switch og en trådløs link (ikke router). Kan sperra ligge i noen av disse? Tja, prøv et annet modem av nyere dato. Lenke til kommentar
willywonka007 Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Det er vel lettere sagt enn gjort. Litt unødvendig å bytte modem hvis det en har fungerer som det skal... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Det er vel lettere sagt enn gjort. Litt unødvendig å bytte modem hvis det en har fungerer som det skal... Du kunne jo ha lånt ett og prøvd, men jeg tviler på at modemet er problemet. Lenke til kommentar
willywonka007 Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Men alt fungerer fint på andre nettverk jeg har prøvd. Flyplasser, hotell etc. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Men alt fungerer fint på andre nettverk jeg har prøvd. Flyplasser, hotell etc. Tja, hvis du har brukt samme utstyr før så kan det jo være modemet, hva skjer om du plugger maskinen rett i modemet med en kabel da? Lenke til kommentar
willywonka007 Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Når jeg plugger PCen direkte inn i modemet skjer akkurat det samme... Hele interenettforbindelsen blir brutt straks VPN-tilkoblingen slår seg på. Lenke til kommentar
biopsin Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 vet ikke om dette modemet støtter GRE, men dette finner du isåfall ved å telnet'e til modemet -> nat -> create -> GRE Lenke til kommentar
willywonka007 Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 hm... Skjønner ikke... Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 hm... Skjønner ikke... Hvordan gjør jeg det? Dette kan du glemme på disse gamle Lucent-modemene, det er ikke noe NAT eller Telnet på disse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå