xzibiz Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Eg driver nettverket på eit lokalt lan der eg har planer om å sette opp ein server til å route internett, dhcp, firewall og cs server. Har tenkt å bruke linux men vet ikkje heilt ka versjon eg skal velge... Har brukt mandrake før men har hørt at det ikkje er bra til server.. Vil ha eit som både har grafisk grensesnitt og tekst.. Serveren er ein p4 2,4GHz, 512 DDR 333MHz ram, geforce 3 deluxe 64MB og ein 120GB WD harddisk. Har to Gbit nettverkskort som eg skal bruke, men har også planer om å sette inn to like og clone dei to for å få bedre båndbredde... Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 slackware er en fin bil www.slackware.com og med pakkeprogrammet swaret (google) så blir det enda en finere bil Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Ja greit det, men er det grafisk grensesnitt i slackware..?? har prøvd freebsd men fatta ingen ting av det.. Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg må bare spørre, hvorfor vil du ha et GUI på en server? Ellers ville jeg anbefalt ClarkConnect til de oppgavene du spør om, men jeg må skuffe deg med at det ikke har et fancy GUI å stille opp med. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 slackware har GUI ja... i pakken er det med KDE, GNOME, blackbox og noen til. Installere du SWAT så har du tilgang til å confe serveren med det meste igjennom webleser i nettverk Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 ville gjerne ha gui for eg er ikkje så veldig god til å huske alle kommandoer og sånt.. Men nå prøver eg clark connect HE 3.0.. Får se kossen det går.. holder på å laste ned enda.. Hadde Mandrake før men det hang seg ofte og var litt tullete... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå