maarf Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Prøver å få til å legge outputen av: printf( "% 4d) %s\n", ++$iCount, $Path ); inn i et array, slik at jeg kan bruke dette senere, til å legge inn i en event my %event=( 'EventID',100, 'EventType',EVENTLOG_ERROR_TYPE, 'Category',FTP, 'Strings','This is a String', 'Data', <HER VIL JEG HA OUTPUT FRA PRINTF>, ); Hvordan går jeg frem for å få til dette? Har prøvd med push inn i et array, men dette funket ikke. Noen som har et vink i riktig retning? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 bruk sprintf istedet, den returnerer en streng istedet for å printe den Lenke til kommentar
maarf Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 bruk sprintf istedet, den returnerer en streng istedet for å printe den $eventdata = sprintf( "% 4d) %s\n", ++$iCount, $Path ); printf( "$eventdata" ); sprintf kjører i en løkke, slik at bare siste output blir vist ved printf. 1) c:\temp\perl\CleanOldFiles.pl 2) c:\temp\perl\DirTreeSize.pl 3) c:\temp\perl\eventlog.pl 4) c:\temp\perl\FindInPath.pl 5) c:\temp\perl\OldFiles.pl 6) c:\temp\perl\SystemInfo.pl 7) c:\temp\perl\listing\Listing_01.Excerpt from CleanOldFiles.tx 8) c:\temp\perl\listing\Listing_02.Excerpt from DirTreeSize.txt 9) c:\temp\perl\listing\Weblisting_01.FindInPath.txt 10) c:\temp\perl\test\OldFiles.pl.backup 11) c:\temp\perl\test\test.txt 12) c:\temp\perl\test\test\test2.txt 13) c:\temp\perl\test\test\test3\test3.txt Dette er output av printf( "% 4d) %s\n", ++$iCount, $Path ); som jeg vil ha inn, slik at jeg kan bruke dette i %event, men blir ikke klok på hvordan gjøre dette. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 ok, får å gjøre det interessant, kan du gjøre slik istedet: use IO::Scalar; my $eventdata = new IO::Scalar; select $eventdata; for/while/do { # din loop her ## litt kode printf-setningen her } select *STDOUT; ## nå vil alle printfsetninger være samlet i ## variabelen $eventdata; my %event=( # .... # ... # ... ); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå