Morgoth^^ Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Når jeg slår på pcn, og linux prøver å boote elns får jeg feilmeldingen "Feil med operativsystem"(eller noe lignende) Gjør jeg noe feil under installasjonen? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Det kan være at du mangler bootloader, og at maskinen derfor ikke finner noe operativsystem. Eller får du kernel panic? Hvor langt i bootfasen kommer du? Lenke til kommentar
Morgoth^^ Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Jeg er usannsynlig noob på sånt som det her, men jeg kommer til dit hvor linux vanligvis ville startet, og jeg måtte ha logget inn osv.. Og for ordens skyld: Det står "Feil under lasting av operativsystem" Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hvilken distribusjon har du installert? Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Har du hatt noe annet OS på maskinen før? Kommer det opp noen andre meldinger før feilen? eller er det det første maskinen sier etter at biosen har gjort seg ferdig? M. Lenke til kommentar
Morgoth^^ Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Kjører Mandrake 10.1 Ja, da jeg kjøpte harddisken svart på TG var det windows på den Det er den første feilmeldingen Har ikke sittet å sett på at maskinen booter, men tror det er det første som skjer etter BIOS Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Ikke sikkert BIOS vil boote fra den, ellers så kan det være sig'en i bootsectoren som tuller seg (men jeg vet ikke så mye om dette eksisterer på annet enn floppy da ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå