Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Forrige onsdag bestilte jeg en mp3 og den skulle komme på fredag. Men siden det var en bedriftspakke skulle den komme på døra mellom 11 og 16, men da var ingen hjemme, så den ble levert til det lokale postkontoret. Der sa de at det var en bedriftspakke og måtte leveres på døra, så den ble sendt tilbake til omlastingsterminalen.

Etter å ha ringt posten sa de at den vil igjen bli kjørt ut i dag. Men da er heller ingen hjemme før etter kl 16 og da vil den sikkert igjen bli levert til det lokale postkontoret og så sendt tilbake til omlastingsterminalen.

Er det en måte jeg kan endre på dette, og få den levert til det lokale postkontoret i dag, uten at den så blir sendt tilbake til omlastingsterminalen for utkjøring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...for framtidige bestillinger, og dette er et godt råd, les hva "bedriftspakke" innebærer! De ekstra pengene du betalte for frakten er godt bortkasta

Men det er rart at den går helt tilbake til omlastingsterminal, trodde det var vanlig at den ble sendt til det lokale postkontoret (?)

Lenke til kommentar

Hmm, dette var rart. Jobber selv i posten som lørdagsvikar, og rutinen for pakker som ikke kan leveres på døra, er å skrive en hentelapp og legge den i postkassa til vedkomne. Deretter skal denne leveres til postkontoret av postbudet og vente på å bli hentet av mottakeren...

Ved første øyekast ser det ut som om postkontoret har fått feil opplæring (er det post-i-butikk, er heller ikke kompetansen den beste).

Lenke til kommentar

ja, det trodde jeg og, men den ble visst sendt tilbake. Og jeg vet hva en bedriftspakke er, men det sto ikke noe om på bestillingen at det var en bedriftspakke eller hva slags pakke det var. Det eneste jeg vet, var at jeg betalte med visa, og om det har noen regler for pakker vet jeg ikke.

Men ringte posten nå, og de beklagde seg, og sa at jeg skulle ringe senere på dagen før jeg henter den, så skulle de sjekke det nærmere, og forsikret meg om at den ikke ville bli sendt tilbake til omlastingsterminalen bare siden det ikke er noen hjemme på dagen. '

Men det er jo veldig rart det posten har drevet og tullet med.

PS: På lørdag fikk jeg en henteslipp i posten, men da var den allerede sendt tilbake til omlastingsterminalen.

Endret av mbarone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...