Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sporingsegenskaper Continental dekk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

etter hva jeg har lest å hørt av folk som har testet begge deler var visst premium contact bedre kjøreegenskaper enn sport contact, men nå har sport contact 2 kommet som skulle være enda bedre enn det igjen (håper på det hvertfall, for det jeg har bestilt med felgene mine nå :D )

edit:

http://www.dagbladet.no/dinside/2002/04/10/323853.html

http://www.aftenposten.no/forbruker/bil/te...ticle988962.ece

http://pub.tv2.no/TV2/magasiner/hjelperdeg...ticle201950.ece

Endret av Rairai
Lenke til kommentar

Conti er gode dekk. kjøpte conti vinterdekk og er vedog fornøyd.

tilbake til conti så er Continental Premium Contact(2) like gode. uansett er det gode dekk men skal man virkelig være pirkete så trekke jeg meg vekk for det er jeg ikke helt sikker på hva som sporer/hvilket er best/osv...

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt på conti premium contact, og de sporer -mye- på min bil, Audi A6 Q. Fordekkene er godt slitt nå, og da er det type begge hendene på rattet som gjelder. Rykker og trekker veldig. I tillegg får de ikke så bra poeng på dette i tester. Derfor jeg vil vite om Conti Evo 2 er bedre, da jeg får bra rabatter på conti...

Lenke til kommentar

Har kjøpt cont premium contact nå, setter de på imorgen... Akkurat nå trekker bilen til siden så jeg ta ta en forstillings kontroll...

Ellers har jeg svidd gummi som F### klarte ikke å slite de ut nok..! har på noe dritt av sommerdekk som var kastet... kunne ikke kjøre på piggdekk og vente på at felgene skulle komme.....!

Lenke til kommentar
sorry, ble ikke til contisport 2, det var dyyyyrt.. så det endte med Avon's ZV3 dekk istedet, fremdeles dyrt men det skulle være jævlig bra dekk da (hvertfall på tørt føre ;) )

En ting ikke helt skjønner, det med sprorings egenskaper..? Kjøpte conti premium-contact. Fornøyd med de, men syns det støyer litt med en svak during eller en slags bass... Gidder ikke å bry meg... enda ....!!

Avons dekk har jeg ikke hørt om!

At dekket er bra tørt føre et en bra ting men man har også våt føre!! Hvis det dekket får\har fått dårlig karakter så hadde jeg ikke valgt det. Gode egenskaper på vått og tørt føre burde vurderes høyest...

Burde jeg nevne at Pirelli P7 er vanvittig dårlig på vått føre ang bremsestrekning... Det var opptil ca 8m mer en godyear dekket! P6 er mye bedre på høyde med conti og godyear hydragrip...!

Endret av CorVette
Lenke til kommentar

corvette, jeg vet.. de er dårlige på vått føre men skulle visst være drittbra på tørt (veldig viktig for meg ;) ) vet ikke om jeg angrer på kjøpet, har ikke fått testa de ennå fordi klutsjen og startern er drept.. Får ikke kjørt før til neste onsdag :cry:

Lenke til kommentar

Jeg har Continental Sport Contact på min bil nå (VW Touran). Det var de dekkene bilen ble levert med.

Har en mistanke om at VW bare bestiller 1 milliard dekk av samme type fra Continental og setter på alle bilene sine. Hadde Continental Premium Contact på Golfen jeg hadde før Touranen og jeg like de mye bedre. Det er altfor mye lyd i Sport Contactene. De er sikkert beregned for høyrere hastighet og er hardere etc.

Likte som sagt Premium Contactene veldig godt:

* Veldig lite sporing

* Nesten like stille som vinterdekkene

* God styrestabilitet

Synes ikke hverken PC eller SC sporte noe særlig, men så har jeg bare 205/55 16 da...

Og så har de jo vunnet mange tester på bremselengde etc. Vil absolutt anbefale de fremfor Sport Contact.

Endret av steinrr
Lenke til kommentar
Det er nok -litt hardt... Min mening i hvert fall. Men ikke så voldsomt. Funker fint til min familiebil. Var ikke ekstremkjøringsegenskapene jeg var ute etter på dette dekket, men våt- og sporingsegenskaper.

Hehe, du holder vel ikke til i Bergen da? :p -No offence-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...