!Tor! Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Jeg har et lite problem med DetonatorXP driverene mine. Etter å ha installert Win2k som funker fint med sp2 etc. så legger jeg inn detonaterxp driverene og booter opp til svart skjerm. Har allerde testa 3 forskjellige typer Nvidia kort. Tatt ut DVD kortet og reinstallert og ingen ting forskjell fra den svarte skjermen. Datamaskinen: Abit Vp6 HK 2 Stk P3 1000Mhz cpu MSI Geforce 440 MX skjermkort Sigma Designs Hollywood + Dvd kort Ibm 60gb hd Sound Blaster Live! Value D-Link nettverks kort Er det noen av disse kortene som ikke liker detonater driverene særs i win2k? På min maskin er XP foreløpig et utelukket alternativ ingen spill virker, winamp lagger med prosessor bruk på 2% osv. mvh Tor Lenke til kommentar
aoi Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 uh...jeg har sikkert feil...men jeg har innbilt meg at DetXP var kun til XP ? :smile: Lenke til kommentar
enl Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Jeg kjører et Nvidia Geforce 2Ti kort i win2k advanced server og Windows XP uten noen problemer med detonator xp driverne. Kanskje hovedkortet ditt er synderen, da kan det hjelpe med en BIOS oppgradering. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Jeg bruker DetXP driverne i Win2k jeg. Funker fint som bare det. DetXP er for alle operativsystemer, men det finnes 3 utgaver, en for Win2k/XP, en for Winnt og en for Win9x. Mens jeg er inne på det, du er sikker på at du bruker riktig OS versjon av DetXP?? Jeg har forresten hatt et lignende problem en gang, med engang jeg installerte DetXP driverne så fikk jeg bare blåskjerm under oppstarten. Det viste seg å være feil på ene minnebrikka mi!!! Så jeg hadde prøvd å fjerne alle tilleggskort i maskinen og alle bortsett fra en minnebrikke for å se om ting funker som det skal da. Det kan jo være feil på en av delene, eller så kan du ha en irq-konflikt. Lenke til kommentar
!Tor! Skrevet 3. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2002 jeg har lenge kjørt Winxp med detonator driverne, men nå nettopp gikk det som det måtte gå, alså nesten ingenting virker av spill, blåskjerm å sånt å står at det er problem med detonator driverne. har nettopp flasha vp6 biosen, HK. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Dere har sikkert fått infiniteloop problemet:) Veldig vanlig problem med nvidia drivere og win2k/xp og via chipsett. Flash ned biosen igjen så skal det funke bra:) Lenke til kommentar
!Tor! Skrevet 3. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2002 jeg flasha den nettopp opp til den nyeste ver. for å se om win2k fungerte. Så da er det vell ingen grunn til å flashe den ned? men lurer på om det kan ha noe med driverne til via chipsettet, tenkte jeg skulle installere de nyeste? Lenke til kommentar
Ash Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Vel, vil tippe at det er en eller annen instilling i biosen som er "feil". Men sørg også for at du har den siste 4in1 driveren fra Via installert. Prøv f.eks å skru av fast writes. Det funker ikke ordentlig med endel skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå