Mr T Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Har nylig fått veldig treg oppstart av Win XP. Bootvis sier at det brukes over 60 sek på å laste registeret og pagefile. Problemet oppsto etter at jeg oppgraderte til Mediaplayer 10, oppdaterte filer til Norton AV 2005, samt en oppgradering av AdAware. Har forsøkt med system restore, men uten hell. Registeret er også vaske med div. verktøy, uten at dette har hjulpet. Noen som har tips på hva som kan være problemet her? Mvh Mr T Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hva skjer om du avinstallerer windows mediaplayer 10 og ser om det blir bedre. Eller om du avinstallerer Adaware og ser om det er det som er problemet. Evn. prøve et annet antivirusprogram imens. Slik kan du finne ut om det er programmene somer årsaken. Prøv også å gå inn i MSconfig: Run-->skriv msconfig-->Oppstart. Slik kan du se hvilke programmer som starter når Windows starter, og se om det evn. er noen merkelige programmer som starter/uønskede programmer. Du kan jo også sende en screenshot av Task-manager og se om noen kan finne ut om det kanskje dreier seg om virus/spyware o.l. Lenke til kommentar
Mr T Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Takker for tips. Jeg tror at problemet må ligge ett sted i registerert i og med at drivere og logon bruker "normal" tid iflg. bootvis. Jeg har forsøkt systemrestore til tidspunkt før mediaplayer 10 ble installert, uten at det hjalp. Skal forsøke som du sier å avinstallere hvert program for å feilsøke. (Av egen erfaring vet jeg at det er rimelig komplisert å avistallere Norton AV Mr T Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå