Gå til innhold

Newsletter from Lindows OS et eller annet ....


Anbefalte innlegg

En av mailene mine som har endel spam daglig osv. fikk idag en mail fra Lindows.com greiene ,... wee liksom,.. - Der sto det bare en masse tull som det alltid gjør,.. men denne tabellen som vist på bildet på linken er det jeg reagerte på !

 

De sammenligner prisen på et PC system satt sammen av Windows XP og Lindows OS ! - Greit det tenkte jeg,.. men viss du ser på radene : (OfficeSuite, Flowcharting, og Image Editing på programmer som medfølger på en pc klar med Lindows OS uten ekstra kostnader,...)

 

Windows XP systemet har blitt tatt utgangspunkt i MSOffice , Photoshop el.l på disse programmene,.. men de programmer som faktisk medfølger på Lindows OS systemet av disse er eks. OpenOffice, GIMP osv. Og disse er jo uansett gratis ! - så forventer de faktisk å lure folk i at de sparer så sinnsykt med cash på dette her ?

http://www.net2.com/mailers/do-the-math5.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konseptet til Lindows er å selge noe som egentlig er gratis ja... Det ser dessverre ut til å lykkes ganske bra.

 

Lindows har brukt Debian og gjort noen minimale endringer i WINE og KDE. Så å markedsføre det som Det Nye Fantastiske Operativsystemet som skal knuse Windows er litt drøyt...

 

LeD

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-03 07:33, alaruz skrev:

En av mailene mine som har endel spam daglig osv. fikk idag en mail fra Lindows.com greiene ,... wee liksom,.. - Der sto det bare en masse tull som det alltid gjør,.. men denne tabellen som vist på bildet på linken er det jeg reagerte på !


De sammenligner prisen på et PC system satt sammen av Windows XP og Lindows OS ! - Greit det tenkte jeg,.. men viss du ser på radene : (OfficeSuite, Flowcharting, og Image Editing på programmer som medfølger på en pc klar med Lindows OS uten ekstra kostnader,...)


Windows XP systemet har blitt tatt utgangspunkt i MSOffice , Photoshop el.l på disse programmene,.. men de programmer som faktisk medfølger på Lindows OS systemet av disse er eks. OpenOffice, GIMP osv. Og disse er jo uansett gratis ! - så forventer de faktisk å lure folk i at de sparer så sinnsykt med cash på dette her ?



 

De lurer jo ingen, folk sparer jo fortsatt penger fordi om det er gratis i utgangspunktet, så lenge de følger GPL så syns jeg lindows er helt ok, ved at de tar betalt for det så har de muligheten til å markedsføre det og opensource programvaren som følger med, det har hverken debian eller f.eks slackware muligheten til.

 

Og om man leser dokumentasjonen på gnu sine hjemmesider om gpl, så står det temmelig klart og tydelig at det er helt ok å selge gpl lisensiert programvare så lenge kildenkoden er tilgjengelig. Så jeg forstår egentlig ikke folks frustrasjon mot lindows, de bidrar faktisk med en hel del når det gjelder å gjøre folk obs på opensource.

Lenke til kommentar

Quote:


Så jeg forstår egentlig ikke folks frustrasjon mot lindows, de bidrar faktisk med en hel del når det gjelder å gjøre folk obs på opensource.


 

Gjør de egentlig det? Er ikke mye info om opensource eller GPL på http://www.lindows.com... Det virker heller som om de prøver å gjemme GPL og Linus Torvalds i et skap og heller fortelle:

 

"Hei! Jeg er den nye Bill Gates, og dette er det nye Windows. Det heter Lindows, og koster bare 99$!"

 

I tillegg kan du betale x$ i måneden for å kunne laste ned KDE-programmer som de har byttet navn på...

 

LeD

Lenke til kommentar

jeg prøvde en tidlig utgave av det (RC1). makan til shit :wink: Det er jo bare en helt vanlig distro som har bare skifta navn på endel, og hvis du trykker ctrl+alt+f1 (så du kommer til console) så hadde de tilogmed ikke fjerna at det av en debian motd der. Det er bare et stakkarslig forsøk å tjene penger.

 

oppskrifter er som følger:

1 stk debian

1 stk kde

50 stk programnavn bytting

10 linjer ny kode i wine

1 stk 99$

 

bedrageri hele greia

Lenke til kommentar

Quote:


oppskrifter er som følger:

1 stk debian

1 stk kde

50 stk programnavn bytting

10 linjer ny kode i wine

1 stk 99$


 

Alt blandes og tilsettes 1 stk søksmål fra Microsoft og en håndfull propaganda.

 

Stekes over svak varme og tas med en klype salt.

 

LeD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...