Gå til innhold

Feil med lexar 2GB CF PRO

Anbefalte innlegg

Hei!

Fotograferer i RAW med D70. Men nå har det oppstått et problem med mitt minnekort. Når jeg kommer til 86 bilder igjen så kommer det opp CHR i displayet og kameraet vil ikke ta flere bilder.

Slår jeg kameraet av og på igjen, kan jeg ta et bilde, men det blir ikke lagret på kortet. Vha. windows utforsker har jeg funnet ut at kortet da lager en ny katalog og prøver og lagre denne filen der, men filstørrelsen er 0kb og i kameraets lcd skjer står det "this file contains no image data"

Har prøvd og formatere kortet gjennom windows utforsker men det funker ikke. Har også formatert det mange ganger i kameraet, men det samme skjer hver gang, ved 86 bilder igjen er det full stopp...

Noen som har hørt noe og vet hvordan man kan fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at det ikke står CHA i displayet? CHA betyr at kamerat ikke skjønner seg på partisjonsformatet.

Med 86 RAW bilder så er du veldig nært 512MB som er et vanlig problemområde med FAT. Hvis kortet er formater i FAT så prøv FAT32, hvis det er formatert i FAT32 så prøv å formater det i FAT. Hvis du ikke greier det på din maskin så må du prøve på en annen maskin. Prøv også å kjøre Scandisk på kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...