Gå til innhold

Vifte (støynivå) på Connect3D X800XL

CWalken

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvilken kjøler det er som sitter på Connect3D X800XL? Finner ingen referanser eller bilder til det. Støynivået jeg tenker på primært sett. Sapphire sin kjøler følger ikke referansedesignet til ATI, er mindre og jeg har sett det nevnt at den støyer mer enn den referanseutganven, uten at jeg kan si noe om sannhetsgehaltet i den påstanden. Kortet skal stå i en SFF-boks uten plass til de helt store kjøleløsningene, som Sapphire sin Ultimate-utgave. AGP-versjon som er aktuelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet ikke hvilken kjøler Club3D bruker (selv om jeg mistenker at de bruker referansekjøleren) men leste en test av Sapphire X800XL som nevnte at det støyet endel ja.

Bare for å klargjøre er det Connect3D det er snakk om, ikke Club3D.

Lenke til kommentar

Har et Sapphire x800xl i en shuttle sb83G5. Sapphirevifta overdøver alt, men er ikke så fryktelig bråkete sånn egentlig.

Ligger på normalt støynivå vil jeg tro. Skulle gjerne hatt den nedjustert jeg og, men har ikke funnet noe enda som gir kjøling nok på den plassen jeg har tilgjengelig.

Når jeg har på litt musikk og har plassert shuttelen under pulten på pappeska den kom i er støynivået til å leve med.

vil gjette på en rundt 30 db. Litt over kanskje

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar

Da kan jo kanskje det friste med følgende:

Gigabyte GV-RX80L256V Radeon X800XL

Test

Nå tror jeg ikke noen har dette kortet i Norge enda, men Netshop.no ser ut til å ha Gigabyte GV-RX80256D Radeon X800, selv om de ikke har det på lager for tiden.

Begge disse kortene bruker kun heatpipes uten vifter, dvs helt lydløs.

EDIT:

Beklager, jeg la ikke merke til at du spurte etter AGP løsninger.

Jeg har undersøkt litt nærmere, og Gigabyte kommer snart med både X800 og X800 XL for AGP med samme heatpipe.

Disse vil få modell nummer GV-R80256D (X800) og GV-R80L256V (X800 XL)

Endret av Fortius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...