G2Petter Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 (endret) Jeg ble inspirert av SirMaximus' tråd om å klare seg selv, og siden den holder på å vokse seg ganske stor, oppretter jeg en mattråd her. Reglene er enkle: Hver post (unntatt denne, da jeg fremdeles lever sammen med mine foreldre og "får alt jeg peker på"m og er generelt lite bevandret i matlagingens verden, ) må inneholde minst en oppskrift som egner seg godt på en hybel, med navn, ingredienser, tilberedelse og (helst) pris per person etter en mal som bilr omtrent som denne: Rettens navn Blabla Ingredienser Blabla Fremgangsmåte Blabla Pris Blabla [b]Rettens navn[/b] [b]Ingredienser[/b] [b]Fremgangsmåte[/b] [b]Pris[/b] La oss håpe dette kan bli en god ressurs for alle oss som bor/skal flytte for oss selv, og som ikke har den beste økonomien. Si ifra hvis det er noe jeg har glemt. Endret 3. april 2005 av G2Petter Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Rettens navn Nudler Ingredienser Nudler (duh) Fremgangsmåte Kok opp en liter vann, og hiv i en/to pakker nudler alt etter hvor sulten du er. La det koke i tre minutter. Serveres slik som de er, eller med strimlet biffkjøtt og sur/søt-saus. Pris 2 - 100,- Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Tekst Endret 12. september 2016 av Cerb89 Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Rettens navn pytt i panne Ingredienser en pose pytt i panne Fremgangsmåte ta heile jævla posen i ei panne sikkert med litt smør og salt og pepper, så steiker du det til det ser godt ut og smaker godt, da er det som regel ferdig Pris finner du ut i butikken Lenke til kommentar
Odden Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Biffstrimler deluxe du trenger biffstrimler, potetstappe, løk, paprika og en marineringssaus mariner biffstrimlene, steik biffstrimlene med løken og lag potetstappen. masse salt og pepper på strimlene, når de er stekt så tar du paprikaen opp i strimlene og freser lett. så Serveres på potetstappen pris er mellom 60 og 100 kroner Lenke til kommentar
chris Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Rettens navn Fisk i folie Ingredienser 2-3 poteter 1 gulrot ½ purreløk 300 g fiskefilet (laks, torsk, ørret eller sei) 2 ss margarin 1 ts salt ½ ts pepper Fremgangsmåte Sett stekeovnen på 200 °C. Skrell potetene, og del dem i ½ cm tykke skiver. Kutt opp grønnsakene i tynne skiver. Legg fiskefilet, grønnsaker, poteter og margarin i aluminiumsfolie. Ha på krydder, og pakk folien godt sammen. Stek pakken midt i ovnen i ca. 20 minutter. Pris Lav pris Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Du finner ei jente® i klassen, betaler (eller får) mat. Så lager de maten for deg Lenke til kommentar
Feh Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Du finner ei jente® i klassen, betaler (eller får) mat. Så lager de maten for deg Det beste hybelmat trikset EVER imo... word! Men ellers: b]Rettens navn[/b] Pasta di Napoli Ingredienser Pasta og tomatsaus Fremgangsmåte Kjøp Toro Pasta di Napoli, kok opp 0.5 liter vann og ha oppi 1 spiseskje margarin. Ha oppi posens innhold og kok i ca. 8 minutter, til pastaen er ferdig og sausen har en fyldig, tykk konsistens Pris husker ikke, men rundt 20 kr ======================= b]Rettens navn[/b] Kyllingsalat Ingredienser Pastaskruer Kylling (lår) paprika Agurk Salat Dressing Baguetter Fremgangsmåte Kok pasta og avkjøl Stek baguetter og avkjøl Skjær opp stekt kylling i biter(evt. plukk et par kyllinglår) Skjør opp grønnsaker i terninger Lag dressing av majones+rømme+hva du har av krydder som smaker godt. Bland alt sammen, tilsett dressing etterpå. Pris Ikke det billigste, men det er ikke så veldig dyrt. Pasta ~15-30 kr Kylling 20-50 kr salat+paprika+agurk: 40-50 kr Baguette: 5-10 kr Dressing: valgfritt, fra 30 kr. En ting verdt å nevne: Bruker du ALT av ingrediensene (1 pose pasta, hele grønnsaker) har du som regel nok til 3 personer, hvis dere ikke er "haier". ================================ b]Rettens navn[/b] Pitabrød med ost, skinge og salat Ingredienser Pitabrød Ost Skinke Salat Fremgangsmåte Stek pitabrød Skjær opp skinke i småstrimmelbiter Riv ost Kutt salat Pris Pitabrød: ~25 kr Skinke: 15 kr Ost: 40 kr Salat: 20 kr Med ingrediensene har man nesten nok fyll til 2 pakker med pitabrød, så du kan lage MANGE... (inviter vennene dine på lunsj!) Eller spis alle selv og få vondt i magen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå