Frank_nor Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Hei ! Jeg har jobba en del med ArrayList og har en del problemer... Hvordan kan jeg hente info, ved hjelp av ArrayList, fra en klasse som inneholder en 2 dimensjonell tabell der metoden er slik: public class Tabellinfo{ public String[][] info (){ { "String", "String", "String", "String" }, {"String", "String", "String", "String"} . . } } jeg skal bruke info som er i indeks 1 og 2 osv, i denne tabellen... og trenger å vite litt mer om arraylist........... Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Hva med å lage en arraylist som inneholder andre arraylister? Mulig jeg ikke har skjønt problemet da ... Lenke til kommentar
Frank_nor Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 joda... men kan man for eksempel skrive: public ArrayList<Info> liste; , dersom indeksene i tabellen inneholder parameter fra Info klassen????? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 liste.add(new Info(parameter)); er det eneste du får lov til da. Jeg skjønner ikke hva du mener med "indekser". Indekser er et tall, ikke noe objekt. Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 og trenger å vite litt mer om arraylist........... ArrayList er ei liste som kan inneholde hvilket som helst objekt. hvis du bruker generics (1.5) og skriver new arraylist<ObjNavn> så kan lista kun inneholder objekter av typen ObjNavn. http://java.sun.com/j2se/1.5.0/docs/api/index.html Lenke til kommentar
Frank_nor Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 hei ! eg har løst problemet... takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå