//tr Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 (endret) HEi..=(Jeg er veldig frustert når jeg skal å linke eller på mini-LAN! Problemet er sånn at ,hver gang jeg skal koble til nettverkskabelen,så går det helt fint å koble til LOCAL tilkobling å det å surfe på internett!MEN når det kommer til det å finne hværandre så er det et veldig stort problem!Enten så ender opp resultatet på linkingen at ikke jeg eller han andre fikk overført noe!Jeg har prøvd å ping på IP`n,sette opp en felles TCP/IP protocoll!aktivere TCP/IP`n! har jeg gjort!Vi har prøvd firewire,krysskabel(åja,jeg har aktivert 1394 tilkoblingen!En ganske så god datafyr kom bort å skulle hjelpe oss,men han skjønnte det heller ikke! Før når kammeraten min var hos meg så var det 3 månder siden jeg hadde formatert!da han var hos meg hadde jeg WINDOWS XP PROFFESIONAL SP2!Men nå sist jeg var hos han ,hadde jeg formatert å innstalert WINDOWS XP Home Edition SP2!det var da det kjedde,da jeg ikke fant han!Har det noe med versjonene av XP å gjøre eller er det noe galt med data`n min? Noen som tror dem veit hva problemet er? Jeg prøvde å Hos en i arvika åsså,men fant ike han der heller! Skal på flere LAN så det hadde vært greit hvis noen kunne svart hva som problemet var! Så hjemme bruker jeg vanlig trådløst nettverkskort!Finner hværendre hjemme men ikke borte! Endret 5. april 2005 av //tr Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Har du noe brannmur program? Norton internet security eller noe lignende innstalert? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 (endret) i et nettverk uten router eller annet med DHCP(tildeling av IP-adresser), må dere sette opp det manuelt. velg egenskaper for tcp/ip-protokollen, og velg manuell IP. Sett opp f.eks 10.0.0.1 10.0.0.2 osv med nettmaske/subnet til 255.255.255.0 med denne nettmasken må de tre første bytene i IP-adressen være like på maskinene. husk å sett til automatisk når du kommer hjem Edit: dere har router, ja.. da kan det være tjenesten "deling av filer og skrivere" som mangler. "Legg til", "tjenester" osv Endret 3. april 2005 av kjerts Lenke til kommentar
//tr Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Hei meg igjen! Jeg har prøvd alt dere sa!Jeg har ikke noe ZONEalarm eller no slik liggenes!jeg deaktiverte brannmuren så det er nok ikke no problem med det!Han jeg var hos har router ja!prøvde manuell IP åsså! men det å legge til "deling av filer..osv"men tviler på det går..,prøvde det hos en annen kammerat av meg,der gikk det heller ikke! litt kjett det å dra på LAN så finner du ikke de andre... Håper noen kan komme på en bra forklaring! _________c",)__________ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå