Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IRC, "to many connections form your host". Jeg vil på IRC!

Anbefalte innlegg

Jeg sitter (som den uheldige) på et LAN i en garasje, og det er Telenor ADSL på en router som gir internett på nettverket...

Men siden jeg bare skal ha uflaks så støtter IRC bare 4 tilkoblinger til undernet ifra samme host!

Og vi er fem...

Fins det på en eller annen måte på å få meg på undernet i IRC?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tenkt på å prøve å koble til en annen undernet server enn det de andre i LANet har koblet seg til med ?

Vi har vært 10-14 stk i LAN på min ADSL linje og alle har kunne joine både efnet, quakenet og undernet samtidig. Man må bare passe på å dele folket over flere servere !

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-03 07:32, Yoshy skrev:

Har du tenkt på å prøve å koble til en annen undernet server enn det de andre i LANet har koblet seg til med ?

Vi har vært 10-14 stk i LAN på min ADSL linje og alle har kunne joine både efnet, quakenet og undernet samtidig. Man må bare passe på å dele folket over flere servere !

Det blir vel egentlig nettverk, men alle her sitter på Undernet...

Nå har midlertidig en fyr her sovnet, så jeg tro ut TPen hans. Så jeg er på IRC nå, men når han våkner...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-03 12:38, Monhart skrev:

...så er det bare å si; "Oi, kommer du deg ikke på irc? Det var dumt, for det funker bra her"...

Det tør jeg ikke, han er stor, veldig stor...

Og han blir fort sinna...

Og når han blir sinna, så slår han... (eller så hiver han deg i bakken)

Men hvordan kan jeg få snakket med en IRC op?

Nå har det plutselig bare blitt 3 connections ifra samme IP her, istedet for 4...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-03 08:27, Aderlig skrev:

Quote:

Den 2002-07-03 07:32, Yoshy skrev:

Det blir vel egentlig nettverk, men alle her sitter på Undernet...

Nå har midlertidig en fyr her sovnet, så jeg tro ut TPen hans. Så jeg er på IRC nå, men når han våkner...

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener.... men uansett så består ikke undernet av kun èn server. Om dere på LANet benytter dere av FLERE av serverene kommer alle inn.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-03 16:06, Yoshy skrev:

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener.... men uansett så består ikke undernet av kun èn server. Om dere på LANet benytter dere av FLERE av serverene kommer alle inn.

Nei...

Lenke til kommentar

Hehe, har vore utfor det samme problemet flere ganger :smile: Da er det lite hyggelig med "venner" som "tilfeldigvis" drar ut strømkabelen eller trykker litt ctrl+alt+del når du endelig er komt inn.

Av erfaring fungerer serverane i henholdsvis Caen, Graz og Antwerp godt når to many connections form your host-feilmeldings popper opp.. Håper det kan hjelpe litt?

Jeez

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at dette er noe problem, vi har vært i LAN på en linje (både med ISDN og ADSL) 14 stk, og ALLE har kommet på både undernet, efnet og quakenet samtidig. Man må som sagt bare spre folket over flerer servere....

Lenke til kommentar

Det går fint å bruke en annen server men det er en elendig løsning siden det da vil bli mye lagg (som oftest). Det beste hadde vært om alle hadde vært på oslo.no.eu.undernet.org (selv om den er ustabil til tider) Og for folk som ikke kan ha lagg på irc så er det med forskjellige servere en elendig løsning (ja, jeg har prøvd)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...