Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sitter med en skoleoppgave som jeg nå er ferdig med, og snart skal levere. Et spill som heter 8-puzzle. Men jeg kunne tenke meg å få laget exe-fil av klassefilene for å ha liggende. Noen som vet om et bra program for dette formålet? Har prøvd exe4j. Da funka exe-fila her på maskina mi, men ikke på noen andre maskiner (selv om de hadde nyeste J2RE inne). Noen som vet hva det kan komme av?

Og en annen ting: Finnes det programmer som på en eller annen mystisk måte klarer å lage exe-filer av java som man kan kjøre på maskiner som ikke har java runtime environment liggende inne på maskina? Hvis det skal være mulig så må vel J2RE bygges inn i exe-fila vel? Og da tar det vel veldig mye plass... Jaja, glad for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du benytter Jbuilder 6 eller nyere skal det finnes mulighet i menyene der for å generere runtime filer for alle operativsystmer.

Du skal kunne lage til windows,mac os, linux, dos etc etc.

Kan komme tilbake med detaljert info om dette bare jeg finner en Jbuilder installasjon :D

Lenke til kommentar

Hehe...

Ja tok den :)

Har ikke fått sjekket 100 % i en installert jbuilder versjon, men jeg mener å huske at du skal kunne bruke det som heter Archive builder under Wizards.

Der skal du kunne lage forskjellige pakker som exe,mac runtime filer, ix/ux rt filer, zip, rar, jar, web applets osv.

Om noen kan gi en detaljert fremgangsmåte fortere enn meg, så hadde det vært fint.

Jeg kommer foran rette maskina iløpet av helga. Skal sjekke det da.

Endret av soze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...