Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Eksos Toyota Camry

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Toyota Camry Stasjonsvogn (2.0 GLi)1987 modell med en god del fri-eksos. Jeg kan dessverre alt for lite om bil så jeg må ha litt hjelp...

Det er noen små hull i røret rundt det ene festet/skjøten som ligger ca. under førersetet som lager lyden/frieksosen. Så vidt jeg kan bedømme går dette røret helt fram til motoren, der ser det ut som om røret forgrener seg/blir større før det er festet til motoren med noen bolter.

Har sjekket litt rundt og funnet ut at Svendsen Eksos tar ca 2500,- for å fikse det. Siden jeg ikke har tenkt å bruke 1/3 av bilens verdi på å bytte eksos anlegg så ser jeg etter en annen løsning. Biltema tenkte jeg!

Men jeg kan ikke finne noen fremre lyddemper til min bil hos Biltema;

Det jeg finner er:

Camry Gli 2,0 10.86-91 Mellom lyddemper  kat, Combi 459,00 kr 

Camry Gli 2,0 10.86-91 Monteringssett  kat, Combi 98,00 kr 

Camry Gli 2,0 10.86-91 Bakre lyddemper  kat, Combi 629,00 kr

Men under kategorien Camry Gli 2000 (som jeg ikke har)

Camry Gli 2000 10.83-10.86 Bakre lyddemper    519,00 kr 

Camry Gli 2000 10.83-10.86 Monteringssett    119,00 kr 

Camry Gli 2000 10.83-10.86 Mellom lyddemper    398,00 kr 

Camry Gli 2000 10.83-10.86 Fremre lyddemper    888,00 kr 

Er det noen som har noen erfaring med dette og som vet hvilken del jeg skal ha og hvor jeg kan finne en billig eller få noen til å ordne dette billig der jeg bor (Trondheim)?

På forhånd takk :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen til forumet.

Hør hos Mekonomen og BilXtra, dem fører Bosal og Simons eksosanlegg og de koster ikke skjorta.

Men har du bare små hull på rette rør, kan de repareres permanent med bla. eksostape som du finner bla. på butikkene som jeg nevnte.

Lenke til kommentar

Siden du bor i Trondheim kan jeg også foreslå Torshov bilrekvisita (ved Smart Club). Dem har masse tilbehør til eksos.

Er det katalysator på bilen din??

du kan jo ta deg en tur på biltema og se på de eksosanleggene dem har, bare å finne i hylla der (var det før iallefall). Da ser du hvordan det ser ut.

Som regel er det kun 2 lyddempere på et eksosanlegg, og fra 1989 påbudt med katalysator. Avvik kan jo selvfølgelig forekomme, så da sprø jeg: Hvor mange "bokser" eller lyddempere kan du se under bilen din? Helt fra motor til utblås.

Lenke til kommentar

Tar jeg ikke mye feil er det frontstykket fra manifold og bakover som du har problemer med.

Det stemmer vel at røret har et stykke som er "bevegelig" i den forstand at man kan bøye på det, samt en vinkel opp mot motoren? Og lekasjen er akkurat i skjøten mellom denne flexidelen og det faste røret? Ser ut som tykk stålnetting denne flexidelen.

Bytta samme frontstykke på min camry for ikke så lenge siden pga en lekkasje akkurat i skjøten rundt flexidelen.

Kjøpte røret hos AIS bildeler i fossegrenda. Husker ikke prisen, men tror jeg har kvitteringen et sted her i huset så det skal jeg alltids finne ut av. Tar ikke lange tida å bytte heller, så lenge du får opp alle boltene. Litt trangt er det såklart.

Dessverre fikk jeg dårlig rør, så sveisen som holder flexidelen fast til resten helt i forkant har begynt å gå opp igjen. Skal tilbake og høre med AIS om vi kan ordne en liten deal.

Hele røret er vel ca 1.5 meter langt, og den flexibiten er rundt 40cm. Vet ikke om dette stemmer for din del, da du har annen motor enn meg

Lenke til kommentar

Takker for mange gode svar! Tror jeg må under bilen en tur til i morgen når jeg skal skifte dekk for å lokalisere den ødelagte delen av eksosanlegget litt bedre.

Håper at det er den fleksible delen, men syns jeg husker det var lengre bak... Kommer med en oppdatering i morgen!

Takker :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...